Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Marktäckning till rabatter - tips, finns "rubbermulch"?
          Sne4
          Inlägg 26-06-2012, 16:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 15 352

Jag har precis flyttat hem till Sverige, och efter 3 års frånvaro, och måttligt trädgårdsintresserad person som hyrt huset, så såg land, rabatter och liknande minst sagt bedrövliga ut.

Till på köpet så gillar inte mina leder numera att rensa ogräs pga reumatism, så jag får försöka välja mina strider med ogräset och vill lämna rabatterna därhän, men inte bara köra över eländet med jordfräsen och så gräs. Därför är jag ute efter bra tips på marktäckning:
          -Har ni några bilder på någon annorlunda marktäckning som blev bra(och var man kan köpa en rejäl mängd till bra pris i Östergötland, men kan passa på att hälsa på bekanta med släpvagnen påkopplad i närliggande landskap också)?
          -natursten?
          -lecakulor?
          -pimpsten?
          -Rubbbermulch(nedmalda infärgade bildäck, går detta att köpa här?
          -Annat?
          -Fyllhöjd, räcker 50mm, eller bör man försöka gå upp till 100mm för flera rensfria säsonger?

Om det finns någon bättre kategori för detta, så hoppas jag någon vänlig moderator flyttar tråden, annars så är jag tacksam för alla tips och idéer.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon