Japp dom är i redan, köpte dom den 27. Sedan får djuraffären tillbaka dom till hösten så jag ''hyr'' dom kan man säga, då jag inte har tillräckligt stort kar numera för att ha vuxna fiskar till vintern och till nästa år hade baljan varit för liten för dom, den är ganska vid och kanske en 60-70L. 3st ungfiskar på 3-4cm kanske.
Därför hade jag velat haft kardinalfisk istället lika tåliga men mindre och så jag kan behålla dom. Men det hade dom inte hemma.
Men ska köpa bärnät, och funkar det inte så får jag lämna tillbaka dom. Vill inte att dom ska bli mat och heller ej må dåligt. Får åka till Göteborg annars och köpa kardinalfiskar.
Men är lite fundersam vad som har hänt den ena nu, om det är nåt djur. Eller om dom andra fiskarna varit på den. Men har haft guldfiskar innan och aldrig haft problem dock i ett större kar en gång i ett 375L och en gång i ett 500L. Var ute och kollade den som simmar ryckigt är krokig i ryggen, fick nog ett dåligt exempelvis från djuraffären. Och så har den inatt fått ett sår på sidan ser ut ett skrapsår.
Redigerat av flaxss: 30-06-2012, 10:48
|