CITAT (hedenberg_81 @ 06-07-2012, 20:57)

precis, det är VÅRA träd på VÅRAN tomt vi försker snygag till så de sedan kan växa fint igen....
helt rätt, VÅRA träd på våran sida gränsen, men grenar hänger ner över grannens tomt och träden har visst stått ovårdade i 20 år och blivit träd och inte buskar.....
jag vill gärna ha nån bra länk att visa dem, hittar bara sånt som handlar om tvärt emot.....
Ja det är väl så fruktansvärt sällsynt idotiskt at någon överhuvudtaget skulle komma på tanken att ens bete sig som din granne gör ... men det finns ju sjuka mäniskor över allt.
Bry dig inte, sörj lite över att du har en idot till granne vilket du inte kan göra något åt.
Du kan sova gott och lungt grannen lär väl så småningom fatta att han är en idot.
Rätsligt är det grannen som skall visa att du gjort fel, du behöver inte bevisa att du har rätt att sköta om din trädgård.
Jag har det omvända förhållandet med en fräck granne som kräver att hennes träd skall få växa över in till mig
Dum huvedet går numera med nedsänkt blick och skäms ... ja kapade allt som hängde över tomtgränsen och jag flinar åt idotenvarje gång hon paserar för bi ...