CITAT (Huggorm @ 08-07-2012, 08:34)

För den som sitter och beställer färdiga lösningar ur en katalog ja

Avloppsfri lösning som du skrev är nog också billigare än den traditionella med vattentoalett. Tänker du på en lösning med kompostering och/ eller urinseparering då?
Multrum är väl svårt om man bor på ett berg?
Har för mig att Tanums kommun inte tillåter nya vattentoaletter i skärgården så dom kanske har info om sådant.
Har för mig det finns något som heter "Roslagskompost" också. Dom vill väl inte ha nya vattentoaletter där heller.
När det gäller borrad brunn så är det ju lite tur och otur eftersom priset beror mycket på hur djupt man måste borra. Borrade brunnar i Bohuslän innehåller också ofta oönskade ämnen som kräver olika typer av filter.
Hade en stuga på 80-talet där grannen hade 105 meter djup brunn och gubben jag köpte av bara hade borrat 60-70 meter eftersom han inte hade råd med mer. Det innebar att det bara gick att pumpa upp min vattentunna full innan vattnet tog slut och det hade ju inte funkat om man haft året runt standard.
När vi hyrde stuga i ett stugområde på 70-talet så borrade dom en hel semester vid en stuga utan att få tillräckligt med vatten. Då kan man hålla sig för skratt.
Undrar om det funkar med slagruta