Tack för att du i alla fall skrev något Gossen Ruda.
Under mitt 49 åriga liv har jag bott minst 40 år i markplan, antingen i villa eller på bottenvåningen i hyreshus fördelat på 6 olika fastigheter. Det har alltid funnits mer eller mindre myror. Jag antar att det är trädgårdsmyror men kan inte utesluta att det även har varit andra sorters myror. Att bekämpa myror är rutin helt enkelt.
Jag har däremot aldrig haft myror som planlöst har vandrat runt i lägenheten, förutom i år. De brukar så att säga veta vad de vill. Aldrig har jag sett myror vandra upp för väggarna i badrummet. Ett år hade jag en koloni som byggde i en krukväxt i köket, precis bredvid den krukan som jag samlade köksavfall till komposten, men i år har de inte heller brytt sig om krukväxter. Denna perioden har de inte ens brytt sig om köket.

De verkar helförvillade, helt enkelt.
Det hade varit roligt att få någon sorts förklaring, men det verkar som att myrors betende helt enkelt är väldigt ointressant
Jag tröstar mig med att jag troligen kommer att få något färre myror nästa år, eftersom jag inte alls ser lika många ute som jag brukar
Redigerat av evely: 17-07-2012, 06:33