CITAT (malarmaster @ 26-07-2012, 20:15)

silos,du är på djupt vatten igen.
jag orkade lyssna 10 minuter på smörjan som den judiske rabbin berättade.
givetvis är han övertygad om att toran(icke att förväxla med bibeln,judarna erkänner t.ex inte jesus)
och den judiska skapelseberättelsen är sann och förklarar allt med hjälp av den.
smörja och så förmedeltida,liksom kristendomen och islam.
tro inte på sådant här,evolutionsläran är sanningen,jorden skapades inte av en gud,hebreiskan är inte det första och enda språket och definitivt inte någon kod som förklarar allt i världen.
då judendomen är betydligt äldre än kristendomen,har du tänkt på att gud då skapade judendomen,adam och eva,och det då är den enda sanningen?judarna är ju enligt dem själva guds utvalda och övriga är hedningar?
som sagt,smörja. Ulf
Ja,jag är på djupt vatten ALLTID,eftersom jag gillar att underska saker och ting här i världen!
Är det på det viset du undersöker saker och ting här i livet:som att lyssna 10 minuter och sedan konstatera att det är smörja och fördömer det hela!? Mycket märkligt sätt!!!
Själv har jag undersökt bl.a.religioner sedan 1985 och jag kommer att fortsätta ända tills jag dör eller tills jag orkar.....
En sak är jag förundrad över vad det gäller evolution läran:varför finns det fortfarande både mineraler och apor kvar...borde inte allt har utvecklats under de påstodda miljarder åren?
Så tycker jag att det enda smörja som finns här är ditt sätt att uttrycka dig och döma dina medmänniskor som ej tror som du!!!
Jag för min del kan inte säga vad som är sanningen!Det enda jag vet i mitt hjärta,ande och själ är att jag tror på Gud Jesus Kristus och denn Helige Anden och för mig räcker det och jag litar på att jag får till slut svar på alla mina frågor då jag dör.
CITAT (CillaM @ 26-07-2012, 20:54)

Jag anser att det är en aning fömätet att stå sig över vad andra tror, oavsett om det är religion eller evolutionslära. Modern religion har inget att göra med längre om vem som skapade vad och vem, religionen hos var och en är i själ o hjärta. Säger jag som är agnostiker, född judisk-kristen.
Ja,det är ju fördömandet som skapar mycket av elände på våran jord:(