nej,slos. jag fördömer ingen att tro på något,det jag vänder mig mot är t.ex denna rabbin som ju givetvis tror på sin tora,han bryr sig näppeligen om verkligheten. han är ju inte ensam,det vimlar av religiösa fanatiker som vill krossa samhället och instifta sin religion. ett otolerant samhälle där den fria människan förtrycks och avvikande åsikter straffas. det är bra att studera,silos,även religioner. det har jag också gjort,särskilt i jakt på sanningen om jesus,vem han var och vad han ville. du skulle även studera vetenskapen,evolutionen.då får du perspektiv på religion och kanske inser att det som står i olika heliga skrifter inte är trovärdigt utan oftast försök till förklaringar på olika frågor,t.ex hur människan blev till.skapad av en gud eller utvecklad under millioner år? du får tro på vad du vill,du är en fri människa,men då jag vill bo i ett fritt tolerant samhälle bekämpar jag de krafter som i religionens namn försöker vrida utvecklingen tillbaka,just som denna rabbin. jo,det räcker med 10 minuter,silos,då jag hört liknande resonemang förr,från kristna,från muslimer,det är samma förklaringar där det beskrivs att just deras gud är den ofelbare skaparen.att utgångspunkten är samme gud verkar de glömt.ulf
|