gnon49....jag tror att män inom religioner vill ensam ha makten tyvärr!De fattade och fattar fortfarande inte att Gud gjorde oss alla lik honom-henne och vi kan också skapa våra liv så som jag ser det idag.
skånepåg...det fantasiska är att varje bokstav betyder någonting och varje bokstav har en siffra-siffror,men har ännu inte läst på tillräckligt för att kunna förstår det hela,men finner det intressant och fantastiskt!
Piccante....vet du inte att det finns endast LIV...alltså ingen död,utan bara omvandling som är naturens lag och allting är energi som aldrig kan dö! Det där om apor och människor kommer jag får reda på den dagen jag har lämnat min kropp och till dess tänker jag inte bekymra mig om det!
CillaM...Jag tror också att tron finns i själen hos människan och att vi skall respektera varandra,djuren,jorden...alt levande!
Azur...att "Judarnas ursprungliga religion var dessutom polyteistisk" har jag läst en hel om och är nyfiken på när och varför detta förändrades!?Kan det handla om makten som prästerskapet ville ha?!?
|