Oj oj, vilka svåra svarsalternativ. Jag har läst och läst och funderat på var jag ska sätta mitt kryss, men jag har inte kunnat bestämma mig ännu.
Lagar han en god middag så talar jag alltid om att det smakar gott, men
att han dukar av och sätter in i diskmaskinen när jag lagat maten, det är en tyst överenskommelse vi har, och det kommenterar jag inte.
Dammsugaren eller tvätthögarna tar han ju aldrig tag i så där finns inte mycket att kommentera och aldrig har jag väl hört någon uppskattning för att han har en hög med rena kläder att stoppa in i sin garderob (
Jo, han får faktiskt lägga in den själv!! ) eller "Så blanka fönstren är och du har bytt gardiner" eller "jag ser att du har dammsugit idag". Nu går massor av män i försvarsställning och tänker "ja, men jag ser ju inte sånt" och ibland kan det ju vara en känslig kommentar - är det så märkbar skillnad före och efter dammsugning att det verkligen syns???
När jag, efter inlindat tjat och lite bearbetning, får mannen att göra något sånt som jag inte kan klara själv, t ex lägga tak över uteplatsen, så gäller det att smöra på

, dels för att jag tycker han är duktig och det blir bra, men även med baktanken att få ännu mer gjort
Fortfarande så kan jag inte bestämma mig för ett svarsalternativ...