Jag har en ett år gammal laptop med windows 7 och IE 9 och senaste versionen av F-secure antivirusprogram. Första gången jag märkte att något var fel och jag fick virusvarning var i juni o då fick jag proffshjälp att rensa datorn från närmare 50 trojaner. Det krävdes specialprogram för att få bort dom. Man kunde se att många smugit sig in utan att jag fått varning om det redan tidigare. Många andra odlaiter har berättat på Facebook att dom fått virus i omgångar i snart ett år med olika problem som följd, bl.a. så öppnades deras banksidor och kraschade datorer. Därför vågar dom inte längre vara på Odla.
Odla har tydligen kollat allt men kan inte hitta något fel annat än att det var någon Googleannons som spökade vilken dom då tog bort och så gjordes nån uppdatering av systemet. Nu visar det sig att detta inte räckte iallafall och det har jag mailat dom om.Det kanske är flera annonser som spökar vad vet jag.
Jag har ju varit väldigt undrande innan jag själv drabbades, när flera berättade om att dom fått virus. Tyckte det var jättekonstigt att bara vissa drabbades och jag själv aldrig märkt något. Varningarna jag fick idag sa ju att skräpet som försökte ta sig in blockerats men jag kommer ändå att göra en logg för att se om det finns något mer som förra gången.
Kerstin vad är en remote desktop med fjärr för något?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|