Hej igen och tack snälla för alla bra tips. :-)
Jag trodde att jag lagt in en ny bild på sprickorna men ser nu att den inte "fastnade", så här kommer den lite på efterkälken:
bdb_s_r.jpg ( 85.17k )
Antal nedladdningar: 29Jag har sprejat med sånt anti-svampmedel som säljs i handeln, men tror egentligen inte att det hjälper.
Det där med gräset runt vet jag egentligen men vi har slarvat och låtit det växa igen. :-(
Att sätta 'Belle' som spaljéträd var en utmärkt idé. :-) Nu ska jag bara försöka lura ut en bra plats att sätta henne på.
Pinnen som hon fått är rent slarv. Jag hade tänkt byta till hösten. Men jag måste säga att jag inte riktigt vetat hur jag skulle bete mig just med stöd.
Vi har köpt flera träd sen vi flyttade in för ett år sen och särskilt en lönn (som är mammas lilla älskling) har så klen stam som böjer sig så långt och så yvig krona och det rycker så illa i den att jag tänkte att den skulle gå rätt av. Så vi satte en stadig påle intill och satte fast med breda "plastbälten" som säljs för ändamålet.
Kan jag vänta med att byta ut den och sätta lägre stöd i triangel till våren, när höststormarna rasat ut?
Jag älskar träd och vill ha alldeles för många för vår trädgård *suck* men vill gärna lära mig så mycket som möjligt. :-)