CITAT (gnon49 @ 23-08-2012, 17:01)

Undrar om någon dator är helt fri från intrång av något slag. Själv har jag filer som jag vet är suspekta och som datorn reagerar på om jag skulle exekvera dom. så länge dom inte far runt i operativsystemet får man vara glad o nöjd. Är faktiskt mer oroad över alla kakor som kan planteras i datorn typ Facebook. Den övervakningen kan jag vara utan.
Men tydligen har Odla bekymmer med intrång och vissa drabbas. Ingen dator är ju den andra lik.
Inte bra för en sajt som Odla.
Ja det kan man undra men jag ville bara informera om att det fortfarande är problem med virus på forumet.
Jag hade ingen aning om att det skulle bli en sån diskussion om min dator och ifall jag hade uppdaterade och tillräckligt bra antivirusprogram och brandväggar mm. Problemet ligger inte i min dator utan i att det dyker upp virusvarningar när man är på Odla. På facebook har jag aldrig hör om någon som fått virus. Ibland skickas det runt varningar om att inte öppna den o den länken o.dyl. för att det sprider virus men det är inte ofta och jag har ingen aning om ifall det ligger någon sanning i varningarna. Jag klickar aldrig på sånt jag inte vet vad det är.