CITAT (andersen @ 31-08-2012, 19:10)

Underavdelningar är svårt, vem skall avgöra vad som skall vara var, tänker på en tråd som handlade om katter i trädgården den blev placerad i skadedjur, vilket liv det blev,många tyckte att den hörde hemma i husdjursavdelningen.
Tror ingen vill ha negativa trådar om katter i husdjurstråden. I varje fall inte jag som är en sann djurvän!
Den gjorde sig förtjänad i Skadedjur tycker jag nog allt, då det i första hand handlade om trädgård...
Katter som skiter i grönsakslandet betraktar jag inte som skadedjur, men man behöver väl inte ta alla kategorier så himla sakligt? Alla som är normalt funtade ser väl ändå inte katter som skadedjur utan just ett djur som fördärvar trädgården på ett och annat sätt. Men det är inte kattens fel utan dess ägare som borde ta ansvaret där. Att gå bärskärkagång på en oskyldig liten katt är inte mer än hjärtklöst och helt på neandertalarnivå.
Och skulle man mot all förmodan ha en granne som skiter/pissar i trädgården, ja, då hade det väl också hamnat i facket Skadedjur!
Redigerat av Hjortronsylt: 31-08-2012, 19:25