CITAT (abbbe @ 09-09-2012, 19:28)

Usch, den ordning och reda som föreslagits får ju en att bli panikslagen nästan. Min teori är att det inte kommer bli fler skribenter om det blir en sorts ordning och reda där allt måste vara i rätt fack, vad är det man försöker uppnå då? Perfektionism?
Pia L nämner dessutom en väldigt viktig poäng.
Håller med, tror att det kommer att bli urtrist med all denna styrning. Vad får man skriva och vad får man tycka? Inte mycket verkar det som. Tänk om man inte placerar sitt inlägg i rätt fack, så förfärligt!
Tillrättavisanden från dem som vill vara "vän av ordning" kommer troligen att hagla, tendensen är ju redan nu tydlig.
Ett bra forum skall enligt mig vara fritt, levande och otyglat. Allt skall kunna diskuteras och taket skall vara högt , endast en ytterst lätt moderering skall förekomma.
Jag tycker att forumet har varit ganska bra innan ropen om ordning och reda började. Bra förutom någon enstaka skribent som gått över gränsen med påhopp och könsord samt de drev mot en enskild skribent som pågick under en längre tid. Lite lustigt dock, att de som flitigast ropar efter ordning och reda ju är dem som också var flitigast i dreven.
Gita