Där jag bor, finns det massor av gångstigar och jämna mellanrum en "låda" att lägga i det som hundarna haf gjort, men icke!!!! Vissa kunde låta hunden skita bara några meter från avfallstället och sen strunta i att ta upp, så jag brukade ha extra påsar med mig och när jag såg sådant beteende, gav jag påsen till hundägaren och frågade att glömma kan man göra, men upp ska det.......
På tal om barnvagnar, har man blivit tvungen att stiga undan med sin hund när två mammor tar upp hela gångbanan utan att bry sig att det finns både cyklister och äldre och vi med hundar som går där.
När dottern var liten, hade jag henne i en "påse på magen" - typ, och händerna var ju fria när man gick till affären. Inte släpade man dit en barnvagn, inte. När hon blev större, hängde hon i en "ryggsäck" hos sin far, inga beskymmer för att hindra andra som fanns i butiken........
Vi hade även hund då flickan var liten, men upplevde inte att det blev några beskymmer mer än att jag fick lyfta upp hunden om en katt var i närheten eller lösa, större hundar.......
Även den stackarn hann bli "kattariven" innan man insåg att katter var inget att lita på.......

.