CITAT (Christa @ 10-09-2012, 19:18)

Jag brukar plocka av tomaterna från plantorna och lägga dom inne och dom har alltid mognat. Dom har alltid legat framme. Ibland en och en och ibland i en glasskål. Jag har inte märk någon skillnad.
Vi köpte 12 kg gröna tomater av en odlare en höst och dom stod i glasskålar och alla mognade.
Hade eget växthus där jag bodde tidigare och då lade jag dom på en köksbänk innanför ett fönster och dom brukade mogna allihop varje år.
Det kanske är det att dom sitter kvar på plantorna som ställer till det eller så är dom möjligen alltför små och outvecklade. Det har ju varit en rätt sval sommar.
Ja men tänk om det är så, att dom inte va klara än? Men nä, körsbärstomaterna har rätt stl och den andra sorten är stora tomater och dom är verkligen stora.. Nej, kan nog inte vara det. Väldigt störande är det iaf, att jag har kämpat med odlingen hela våren och sommaren och sen får man inte äta dom:-( har lagt vissa i mörker nu och vissa hänger kvar i fönstrena. Får se om det blir nån skillnad. Konstigt att ingen annan verkar ha stött på problemet..