CITAT (Motti @ 10-09-2012, 22:58)

Har försökt att ta kontakt men det fungerar inte det heller .Om man nu har ett kattforum så ska det väl vara öppet för alla kattägare både dom som har huskatter blandraskatter och raskatter !det är ju ett gyllene tillfälle för alla kattägare att få information om kastrering Id-märkning vaccinationer hur mycket en katt ska kosta hur du sköter en katt osv hur du tar en kattförsäkring vad lagen säger om katthållning osv osv !Själv tog jag upp en Brittisk forskning om kattens ursprung som gick på TV fakta en rent vetenskaplig forskning där de plockat in DNA från hela världen och sedan forskat på dom DNA proven de fick in ,ett världssamarbete över alla grännser för att hitta Kattens ursprung som visade sig vara Egypten och att de första katterna var röd Tabby !men tydligen var det inget som de ville ta del av på Katter. Nu .Och det att forskarna varnade för att kattaveln tar bort de naturliga generna i katten de gener som en katt bör ha för att kunna överleva .Ja det var tydligen inte något bra att jag tog upp det !O andra sidan kan ju inte jag vara den ende kattägaren som såg det Fakta programet på TV 4 Fakta .
Jag har också sett det även om det var ganska länge sedan och kommer därför inte ihåg all fakta som sades. Jag vet dock att jag tyckte att det var ett fascinerande och intressant program.