Men det är ju öppet för alla. Jag har varit med där i flera år fast väldigt inaktiv de senaste åren eftersom jag inte längre har katt och det finns ju massor av folk där som har vanliga huskatter eller blandisar så det måste vara något annat som gör att du inte kan logga in. Funkade inte länken du fick till forumansvariga? Jag har också sett det programmet för länge sen men jag minns inte exakt alla fakta men enligt vad jag kan läsa mig till i bl.a. Wikipedia så står det "Katten anses ha uppstått ur den nordafrikanska underarten av vildkatt, den så kallade falbkatten (F. s. lybica), som är ganska lätt att tämja, eventuellt parad med europeisk vildkatt. DNA-analyser från 2007 bekräftar att tamkatterna härstammar från falbkatten, som än i dag finns i vild form i bland annat Israel och Egypten. Hur länge den levt nära människan är ännu oklart, men det rör sig om mellan 9 000 och 15 000 år.[3] En studie utförd av National Cancer Institute pekar mot att alla världens tamkatter härstammar från en grupp vildkatter som levde i Främre Orienten för omkring 10 000 år sedan.[4] Egyptierna är bland dem som längst haft katten som tamdjur"
De första kattdjuren dök upp långt tidigare, för många miljoner år sedan och har naturligtvis utvecklats och förfinats sen dess.,
Nu blev det lite OT och borde kanske diskuteras under husdjur om någon har lust.
Redigerat av *Stintan*: 10-09-2012, 22:36
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|