Anderson, det kostar 120 miljarder för staten i form av bl.a utebliven skatt och att de måste betala trots att folk är sjukskrivna. Visst det är inte kul att vara sjukskriven men ser man det här globalt så är det i princip bara i Sverige som folk är sjukskrivna, i Frankrike t.ex existerar det inte, inte i samma utsträckning som här. Sen finns det en hel del människor som faktiskt sjukskriver sig trots att de är friska. Min far är läkare och jag kan nämna ett exempel då han var i Dalarna och jobbade. Där fick han ta emot en kvinna som sa att hon hade lite ont i nackan, inget allvarligt eller så. När han sa att hon kunde gå blev hon alldeles till sig. -Vadå gå, ska du inte sjukskriva mig?! När han sa att det inte behövdes blev hon halvt galen.
Det kan du väl ändå förstå Gunvor, fler pensionärer betyder att fälfärdssytember går åt pipan. Mindre arbetade och mer sjukskrivna och pensionärer är inte särskilt bra för vårt system. det krävs mer ungt blod för att det ska fortsätta fungera. Med den sista meningen menar jag ALLA, du jag, andersen,ralf etc och alla andra människor på denna jord.
|