Håller fortfarande inte med er .......... jag har alltid min hund kopplad och nära mig på dessa gångvägar...
Sedan kommer en barnfamilj och modern säger ----"titta barn, så gullig och söt hund, gå och gosa med den!"Man rör inte andras djur, för även den lilla har sin egen vilja och kan bitas.......
Följden blir att mamman blir sur, en del av barnen går på min hund som börjar nästan att klättra upp på mina ben av rädsla..... och när jag lyfter upp min lilla "nystan" ---- får man höra att det var en sur tant det.bla..bla..
Helt annan sak med dem vuxna som går ensam med sin hund och man möter den kanske rätt ofta och har en hund av samma ras, så kan man stanna upp och prata en stund om sina hundar...... där råder det respekt, man rör inte den andres hund om inte våra hundar möter varandra med nyfikenhet........och oftast sätter man sig på huk med sina hundar, talar i samma nivå som hundarna
Lite av samma beteende som man kan se när en äldre kvinna stoppar en mamma med barnvagn och sedan hänger över ungen och klappar den utan att ens fråga om lov.......
Endast i större städer har jag varit varsam om min hund, den har fått vara med i en axelväska och spana runt därifrån. Någon gång har jag hört ett vilt rytande fr. min hund när en unge smygit bakom mig och stuckit händerna i väskan där hunden finns. ...... då får man höra alla de svärsorden de bara kan när man säger ifrån.......hoppas att ungen lärt sig det som föräldrarna missat!!!!

!