CITAT (mamamaggan @ 12-09-2012, 18:44)

Bor på ett bostadsrättsområde med fina grönskande gårdar. Vi har bott här i 25 år , trivs jättebra med andra ord.
Men för sådär 5 år sedan började man göra något som jag inte gillar. Utanför vår lägenhet har vi en plantering med c.a 10 schersminbuskar. Härliga fina doftschersminer som doftar smultron när de blommar.
Man går och klipper dem till fyrkanter som om det vore en häck ! Har sagt till flera gånger tidigare , har inte fått något svar om varför , men man har fortsatt klippa dem. Har fått höra litegrann att det finns andra boende som vill att det ska se " ordentligt " ut d v s fyrkantigt.
I år klipptes de efter midsommar så det blev lite lite blomning en bit ner på utkanten av buskarna.
Nu har jag åter igen frågat vår styrelse och vicevärd , tillika den som sköter det gröna , om varför man inte kan låta oss njuta av dessa fantastiska buskar.
Vicevärdens svar till min man var att andra boende inte vill ha så höga , som högst 1,3 meter , buskar utan de ska klippas.
Buskarna står c:a 10 - 12 meter ifrån våra uteplatser och skymmer inte det minsta.
Snälla ni , hjälp mig med argument till varför de inte ska klippas !
Ska man behöva starta en omröstning för att folk inte förstår vilka buskar det är och hur vackra de blir om de för växa som de ska ?
Förstår mig inte på folk som är så " fyrkantiga " !
Ring först (emaila) till bostadsrättsföreningen o förklara hur vackra buskarna blir o att de luktar underbart o att de bör få växa fritt. Fråga om de inte kan få växa fritt i området.
Blir det nej får du säkert en förklaring till varför. Fråga då - om de flesta som bor där vill ha fritt växande doftschersminer kan man då låta bli att klippa ned dem!?
Napppar de på det så gå runt o visa på bild hur vacker busken blir o samla in namn på alla som vill att den skall få växa fritt eller de som inte tycker det spelar någon roll. Skicka sedan in namnlista tillsammans med en

-smiley... Rapportera hur det går