Det finns inte längre så gott med varken kasettspelare eller kasetter.
De senaste kasettbanden köppte jag fr. Claes Ohlsons o tror att de har kvar ännu sådana.
Jag har kvar mina kasettradion med spelmöjligheter fr. ena kasetten till den andra och det finns en som dottern hade. Jag använde kasetter också för att sova, när jag sov i mitt eget rum vid oroliga nätter.
Fick av maken en stor packe med fågelljud, men har inte öppnat den, så jag minns inte om de var kassetter eller CD.
Jag fick spela in på kassett när jag hade klienter för "läsning" så att de kunde få den med sig och lyssna hemma i lugn och ro, men nu är den tiden förbi.
Måste skaffa en CD spelare som upptar ljudet i rummet och skicka med CD till klienten. Har inte än på allvar sökt detta.
Min gamla M3 la av nyligen, men där fick man ju lyssna hela natten om man inte stängde av dem. Ska kolla efter en ny sådan, men enbart med "godnattmusik" på.
Har du kollat med den äldre generationen om någon har en kassettspelare liggandes någonstans?
Min lilla spelare, både CD och kassett, pajade CD delen, men jag tror att kassett funkar fortf. och den behöver jag inte. Har ju de andra kassettspelarna, modell - "bamse".
Hör av dig om du är intresserad och inte hittar hos någon annan.......