Tack för alla tips! Jag är väldigt sugen på att köpa kassettbandspelare, det är ett bra alternativ men samtidigt inser jag att det kommer att bli svårare och svårare att hitta sådana stenåldersredskap så jag kan lika gärna lära mig det moderna sättet. De bandspelare som ingår i nyare apparater är tyvärr inte långlivade, den i min relativt nya stereo har redan pajat

Har liksom inte råd att köpa en ny varje år. Att kunna få eller köpa en begagnad som fungerar som den ska känns inte så sannolikt.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-09-2012, 10:17)

Det var en bra idé att kolla på loppisar. Men då skall man nog ha ett band med sig för att kunna lyssna hur det låter
Ja det får man göra i så fall.
CITAT (Tapio @ 16-09-2012, 23:16)

TPB
Vad är det?
Jag har också lånat talböcker på biblioteket, minns inte om det var kassetter eller CD, men att ladda ner hade ju varit smidigt när det är långt till biblioteket. Men att lyssna på datorn funkar bara dagtid (i nödfall), inte på kvällen. Den väsnas.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-09-2012, 06:23)

...dom där små proppar man stoppar i örat. Nackdelen är bara att man måste byta örat eftersom jag kan inte ligga på den...
Det är såna jag har, jag tycker det är obekvämt.
CITAT (Eva i Skåne @ 17-09-2012, 07:17)

Det finns sov-hörlurar, små platta som man kan lägga under kudden, men du kanske inte vill ha nån sladd alls i sängen även om den är under kudden.
Finns det? Det hade jag ingen aning om. Sladd under kudden skulle inte störa mig.
CITAT (FruTrädgårdstomte @ 17-09-2012, 08:53)

...det finns högtalare som är helt tysta. Jag köpte mina för ca 150 kr på Claes Ohlsson...
Det låter hoppfullt

Då får man ha någon specialsladd antar jag? Det kanske följer med när man köper högtalare?
CITAT (*Stintan* @ 17-09-2012, 10:51)

Kolla hos Teknikmagasinet
http://www.teknikmagasinet.se/ gå in under ljud/radio/bärbar radio där finns en Denver TC-25 som har kasettspelare. Billig var den också.
Den var trevlig