CITAT (ryss_бори @ 28-09-2012, 18:49)

MEN FÖR HELVETE!!!!! KAN NI SLUTA LÄNKA TILL EVENTUELLA VIRUS SOM FUCKAR UPP DATORN!!! TACK!!!
Den mer sansade versionen:
1. Det är inte konstigt att de skickar ut sånt här, då de skickar till flera tusen människor, och det är alltid någon som fastnar, och det räcker för att det ska vara lönsamt.
2. Nej, de länkar förmodligen nte till swedbanks hemsida, utan något helt annat ställe. De avnänder sig av samma teknik som jag själv gjorde då jag skapade ett för ögonen identiskt *Stintan* nick. Något jag beskrivit hur det fungerar tidigare.
3. Ta inte med såna här länkar i inlägg. Har man otur räcker det att bara klicka på det för att datorn ska infekteras. Dessutom är texten i maialet färgad (html), något som om det vill sig illa innebär att datorn smittas endast av att öppna själva mailet, och i så fall kan det möjligen smitta ner användare här nu pga att du klistrade in det.
Även om nu texten troligtvis inte är infekterad är det lätt att råka slinta med muen och öppna länken, vilket kan vara oerhört korkat.
Bör dessutom vara regelbrott att länka till eventuella virus, oavsett om det sker medvetet eller ej. NU vet du iaf.
Kom på det när jag precis skulle somna igår att det kanske inte var okej att ta med länken, även om jag tror att den är ofarlig att bara gå in på.
Nu har jag i alla fall tagit bort den och att texten är färgad beror på att jag gjorde den röd för att den skulle särskilja sig från min text.
För övrigt behöver du inte ryta åt mig, bara förklara lugnt och sansat, jag har lätt för att fatta faktiskt.