Bra att du startat den här tråden Hattstugan !
Sitter också här och undrar vad som hänt.
Är folk verkligen rädda för att det finns virus här ?
Har en del verkligen skrämts bort av , som jag iaf uppfattar det , ett överdrivet rykte om att det är så mycket bråk här ?
Ta och kolla just mycket bråk det verkligen har förekommit . Jag tycker att det har gått långt över gränsen med de här ryktena, de påstådda bråken har fått alltför stora proportioner .
De som skriker mobbing om minsta lilla avvikelse när det gäller skilda uppfattningar om något tror jag skrämmer bort fler eftersom det då inte går att ha en normal diskussion utan allt spårar ur.
Visst är det bra att vi fått en forumvärd och det ser ju ut som om det fungerar men de som fortfarande inte vill ta åt sig att de beter sig fel bättrar sig inte iaf.
Önskar också att Odla.nu gör mer undersökningar om vi har troll på sidan , de drar ju inte precis till sig besökare.
Det med att många går till FB betyder för mig att de kanske vill synas på ett annat sätt men ändå inte bli för " intima " med andra. Tror också att man får veta så mycket mer " skvaller " på FB , nu menar jag sådant som vi kan läsa på löpsedlarna om.
Vad gör vi åt det hela ? Ja den som det visste.
Varför inte låta de som haft problem med virus och är med på FB tala om om problemen finns kvar vilket det ju inte verkar göra .
Varför inte försöka locka tillbaka folk genom att kontakta dem , kanske via mailadresserna i deras profil och tala om att vi saknar dem och att om de inte gillade " bråket " så tala om vad som gäller nu t ex att forumvärden tillrättavisar den som inte sköter sig.
Varför inte försöka få " avhopparna " att tala om varför de inte är kvar , det vore nog det allra bästa.
Sedan är det just nu lågsäsong , har sett nedgångar komma och gå under mina år här men det som bekymrar mig mest nu är " ryktena " om virus , bråk osv.
Cacki håller med dig , mest om den låga aktiviteten , vem lockas till ett "dött " forum där gammalt ältas?
Redigerat av mamamaggan: 29-09-2012, 08:38
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|