Jag har också tänkt mycket på detta och jag tycker det är jättetråkigt att så många inte längre är aktiva här. Visst har det kommit nya bekantskaper och de är självklart oerhört välkomna, det är det ju ingen som säger annat om.
Men alla nya är inte så aktiva så som de som av olika orsaker valt att inte vara här längre och så dalar aktiviteten i alla trådar. Jag är mest i trädgårdsdelen och där är det också låg aktivitet om man jämför med för ca två år sedan.
Vet att jag skrev om det i någon annan tråd, det skulle vara intressant att se hur statistiken ser ut med antalet medlemmar och hur aktivitetsnivån har gått upp och ned under låt säga de senaste tre åren. Inte för att jag vet vad just jag skulle göra med den informationen, bara nyfiken.

Jag tror inte att alla som lämnat Odla har hamnat på Facebook (vilket jag också vägrar - var med några veckor men kände att det i alla fall just nu inte var något för mig) utan även hänger i bloggvärlden och antagligen även på AoT:s forum. Det vore även intressant att se hur deras statistik ser ut, om det kan pusslas ihop med Odlas. Har Odla en svacka har AoT en uppgång osv.
När jag väntade barn och när sonen var liten var jag mycket på Familjeliv. Där kunde man snacka om personangrepp och hemska kommentarer, folk blev avstängda, man fick varningar (även jag som är så sansad!) och inlägg plockades bort rätt ofta eller så stängde man hela tråden när den spårat ur. Moderatorerna verkade inte avskräcka folk direkt...
Men vad jag ville komma fram till var att jag är i stort sett aldrig inne på Familjeliv nu, det är en period som är lite passé, känns det som. Emellanåt får jag dock ett mail ifrån dem där de säger att de saknar mig (hmmm jovisst, just mig!) så de kan uppenbarligen göra massutskick på medlemmar som inte är aktiva längre.
Och just ja, Familjeliv och Odla tillhör samma ägare...
Men frågan kvarstår: vad kan vi som är här NU göra för att öka på aktiviteten?
Några saker är ju som ni alla skrivit ovan: skapa nya trådar, svara med all den kunskap som alla besitter (alla har något att tillföra!), skriva genomtänkta svar, på olika sätt sprida att Odla åter känns som ett säkert forum med alla trevliga människor och bra trådar med mycket information.
Oj... vad många bokstäver jag skrev!
Redigerat av Peztis: 29-09-2012, 10:00