CITAT (gnon49 @ 29-09-2012, 11:13)

Själv tycker jag om diskussioner som är roliga, ibland lite högljuda, ibland lite av varje, givetvis beroende av vilket ämne som diskuteras. Avvikelser från ämnen kan vara av godo om det hettar till och gör inte så mycket tycker jag. Rena personangrepp, öknamn eller liknande skall inte få förekomma, men i övrigt skall det vara högt till tak om forumet skall upplevas som intressant o givande. Måste jag väga orden på guldvåg avstår jag hellre.
Jag är ny här, men har varit hyfsat aktiv den senaste månaden eller så. Och alltid parallellt som jag är inloggad på Facebook. Jag använder de två fora helt annorlunda och tror inte att de konkurrerar med varann.
Vad som däremot är avskräckande är allt tjafs. Jag vill inte ens tänka på hur det var tidigare, eftersom det sägs ha varit värre.
Det jag pratar om är inte sakliga diskussioner eller ens OT-inlägg i trådar, utan det är helt vanliga användare -- inte troll -- som använder nästan varenda tråd de gör inlägg i till sitt privata sandlåde-bjäbbande.
Jag försöker hålla mig undan både dem och trådarna de kapar men eftersom de är rätt aktiva förekommer detta meningslösa, otroligt barnsliga och jobbiga tjafs nästan överallt här.
Edit: Jag tycker att så många här är verkar vara jättetrevliga människor. Och att det är det som är anledningen till att jag fortfarande är kvar
Redigerat av Katarina Odla.nu: 02-10-2012, 10:39