nu för några veckor sen satte jag 3 valnötter ute på två olika ställen.. Det är svårt att hitta mark att sätta nöten..Man kan ju inte sätta den i marken där det kan komma skogsröjningsgubbar med sina trimmaskiner

Tänk så kommer det upp en planta och vad snopet det vore om dom choppade av den

Så här jag har sprungit runt och försökt hitta en lämplig plats, där det inte är för sur mark och inte för kompakt eller mycket andra rötter så att det blir svårt att gräva upp och förflytta den.. till och med dom plättar jag valt nu är lite riskabla

OCh jag hade tänkt att dom ev. plantorna skulle få sitta kvar ute i jorden under ytterligare en vinter innan jag tar upp dom ochs ätter i kruka eller flyttar till en ny plats. Bara för att rötterna ska ta sig ordentligt innan man gräver upp dom...
Frågan är sen också hur plantorna skulle må av att bo i min balkong där jag bara har sol fram till kl12 som mest :/ det är en pina... men den som lever då får se..
Åsa, beror det inte på hur djupt man sätter dom? Jag menar, om det bara är 1-2 dm under marken så blir det väl väldigt kallt även där under? eller?
Redigerat av Pilon: 05-10-2012, 00:52