Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Så valnötter
          Pilon
          Inlägg 10-09-2012, 00:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem nr: 47 098

Hej

jag har färska valnötter direkt från iran. Undrar hur jag ska så dom, nu har som stått i en öppen påse i en vecka och fått lite mögelbeläggning på skalen, men så länge som det bara är på skalet gör det väl inget, bara att skrubba bort med disksvamop väl? Men hur sår man dom?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Pilon
          Inlägg 05-10-2012, 00:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem nr: 47 098

nu för några veckor sen satte jag 3 valnötter ute på två olika ställen.. Det är svårt att hitta mark att sätta nöten..Man kan ju inte sätta den i marken där det kan komma skogsröjningsgubbar med sina trimmaskiner biggrin.gif Tänk så kommer det upp en planta och vad snopet det vore om dom choppade av den biggrin.gif
          Så här jag har sprungit runt och försökt hitta en lämplig plats, där det inte är för sur mark och inte för kompakt eller mycket andra rötter så att det blir svårt att gräva upp och förflytta den.. till och med dom plättar jag valt nu är lite riskabla biggrin.gif OCh jag hade tänkt att dom ev. plantorna skulle få sitta kvar ute i jorden under ytterligare en vinter innan jag tar upp dom ochs ätter i kruka eller flyttar till en ny plats. Bara för att rötterna ska ta sig ordentligt innan man gräver upp dom...
          Frågan är sen också hur plantorna skulle må av att bo i min balkong där jag bara har sol fram till kl12 som mest :/ det är en pina... men den som lever då får se..

Åsa, beror det inte på hur djupt man sätter dom? Jag menar, om det bara är 1-2 dm under marken så blir det väl väldigt kallt även där under? eller?

Redigerat av Pilon: 05-10-2012, 00:52

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 13:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon