CITAT (Tikka @ 03-10-2012, 21:30)

Något som hjälper mig i min vardag är osthyveln med tjockare handtag har även konservöppnare med kraftigare handtag o en brödkniv med handtaget vinklat uppåt o en liten grön gubbe i plast som jag tror man kallar för starkeman den lägger man över locket på en burk så får man bra tag i locket o kan öppna gurk burken tex

Har en del av de sakerna du berättar om. För att få upp locket på glasburkar har jag en liten pryl som jag sticker in under kanten på locket och genom att vicka lite på prylen så släpper vakuumet.
Såg också att någon pratade om katalog från Varsam , skaffa en sådan råder jag er som inte har någon . Där finns saker som kan ge väldigt bra hjälp med vardagliga saker .
Kom på att jag förutom ett par vassa knivar fick speciella skärbrädor också . Har problem att hålla i saker och de har olika anordningar som håller t ex en limpa på plats .
Stå på er att få prata med en arbetsterapeut , h*n kan ge er bra tips och ni kan också få gratis hjälpmedel den vägen.
Gunsta , har för mig att det finns ett sådant hjälpmedel som du efterlyser. Finns säkert i katalogen från Varsam , hittade det här på nätet
http://www.varsam.se/shop/ .
Kolla där får du se.
Hur funkar det med Tempurmadrassen ? Den är ganska dyr har jag förstått så vad händer om jag köper en och den inte alls passar mig ?
Redigerat av mamamaggan: 04-10-2012, 09:15