CITAT (Motti @ 02-10-2012, 00:49)

Rökning inkörsport till missbruk !men herre gud nu får ni ju ta och tänka till !Jag har rökt sedan jag var 15 år och är nu snart 60 år inte en dag har jag haft en konfrontation med rättvisan inte våra barn heller !Min dotter jobbar på Domnstolsverket för fan !
Det här är för jäkligt .Alltså man blir regält uppriven av sådana komentarer från folk här som inte har någon kol eller verklighetsförankring Det här drevet mot oss som röker har ju tagit vändningar som inte är riktigt kloka nu helt plötslogt är vi lika med knarkare !herre GUD alltså

Kom just på då att jag måste varit hög sedan jag var 14 år

Idag lyssnade jag på Håkan Nessers bok "Berättelsen om herr Roos"
En tjej som var på behandlingshem för narkotikamissbruk tänkte så här:
"Drogmissbruk var ganska otänkbart om man inte först hade börjat använda vanlig tobak. Unga människor som inte började röka började heller aldrig knarka.
Hon tänkte också att det förståss finns massor med människor som röker utan att bli missbrukare.
Det är ju författarens uppfattning men jag hajade till och tyckte det var lite kul att han lät henne tänka exakt det jag skrev i den här tråden. Det är i och för sig min tro och jag var inte så drastisk så jag skrev "aldrig" men det var intressant ändå.