CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-10-2012, 09:18)

Nu håller du på med ordklyveri Anma. Varför skall du alltid försöka att förnedra andra människor so fort dom säger något annat än du? Får dig det att må bra?
Om man säger utförsäkring eller indraget sjukersättning, vad är skillnaden?
Vad jag vet? Kanske mer än du tror.
Det finns flera saker som jag inte gillar i nuvarande system men det fanns också mycket som jag inte gillade förut.
Elisabeth
Förnedrar?
Om jag förnedrat dig så ber jag om ursäkt för det har verkligen inte varit min avsikt.
Min avsikt har varit att försöka få dig att förstå dels att jag inte tycker att det gamla systemet var bra. Men det är totalt oviktigt hur det gamla systemet var för ingen människa hamnar mellan stolarna på grund av det gamla systemet idag.
Det viktiga är att dagens system görs bättre genom reformering.
Jag tycker att det är totalt ointressant att diskutera ett system jag inte vill ha tillbaka och som inte varit giltigt sedan 2008.
Vad jag ville belysa med mitt påpekande med ordvalet är att numera är indragen sjukpenning kutym. Efter en viss tid blir de allra flesta utförsäkrade. Därför har man till och med behövt ett eget ord för eländet.
CITAT (Gita @ 11-10-2012, 09:18)

Där ser man hur olika man tolkar text. Har läst Hjortronsylts inlägg en gång till och tolkar det fortfarande på mitt sätt.
Gita
Hur tolkar du följdfrågan från hen då?
Varför tog hen inte chansen att räta ut missförståndet om nu sådant skett?
Hej forumvärd. Ser att du är här. Jag vill bara säga att det är mycket ot här nu, men det är jag som skapat tråden och tycker att det är ok, för trots allt så har jag blvit misshandlad av de nya reglerna i sjukförsäkringen och anser att det är ok att diskutera frågan här. Fas 3 kanske inte hör hemma här och det är i för sig.