Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bli en snyfthistoria., Är det värt det?
          Anma
          Inlägg 09-10-2012, 21:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag har möjligheten att vara med i ett reportage angående det jag varit med om senaste åren, sedan 2008. I detta inkluderas FK:s mentala misshandel av mig, operation och återkomst till ett normalt och så fort jag får jobb, ett självförsörjande liv.
          Jag undrar om det är värt det? Med tanke på hur hånfullt andra blivit behandlade av en viss del av allmänheten.
          Nu har ju jag en annan sits än en permanent sjuk eller i cancer döende person, men ändå.
          Jag vill förmedla hopp, och samtidigt kritisera det sjuka med sjukförsäkringen.
          Inte tyckas synd om, ömkas eller det värsta av allt, förminskas till en snyfthistoria.
          Hur skulle du ha gjort?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anma
          Inlägg 10-10-2012, 22:04
          Länk hit: #2

Medlem

Ja det är väl så här det ska vara?
          Källa DN
          "
          Kicki Kainulainens hus i Hapa­randa är till salu. Inkomsten som sambon Andreas Altervall har räcker inte längre till för att försörja dem båda.

–  Vi har inte råd att ha det kvar. Släktingar och vänner har hjälpt oss ekonomiskt hittills, men de kan inte längre. De är ju inte heller rika.

/.../
          – Vi kommer att vara utan hus, men med skulder till banken. Förhoppningsvis hittar vi en billig hyresrätt någonstans. Vi får se var vi hamnar, säger Kicki Kainulainen.

Hon har en kronisk svår värk på grund av en nervskada kopplad till en tidigare canceroperation. Ofta tvingas hon vara sängliggande eftersom smärtan gör henne utmattad.

– Jag har provat alla mediciner som finns, men inga hjälper. Jag kan inte böja mig och inte lyfta något och jag vet aldrig hur jag kommer att må, om jag kan vara uppe eller måste ligga och vila. Det är Andreas som får sköta nästan allt här hemma.

Hon utförsäkrades våren 2011, efter att ha haft tidsbegränsad sjukersättning sedan 2006. Efter det har hon sökt både hel sjukpenning och hel sjukersättning, men nekats. Själv anser hon, och hennes läkare, att hon är för sjuk för att kunna arbeta och att hon inte har den arbetsförmåga som Försäkringskassan har kommit fram till efter sina utredningar.

– Det är klart att jag vill arbeta, om jag bara kunde. Ingen väljer väl att ha det som jag har det nu? Jag hoppas att det ska komma en medicin som biter på smärtorna jag har.

/.../

– In i det längsta lät jag bli, men i vintras sökte jag socialbidrag, men fick nej där också med hänvisning till Andreas inkomster. Så det gör jag inte om, det var så förnedrande.

/.../
          – Tidigare har jag hört om människors utanförskap i samhället, men det är först nu som jag börjar förstå vad det handlar om.

CITAT (Hjortronsylt @ 10-10-2012, 22:56) *
          Föresten, hur ställer sig familj, vänner etc till det här?

Jag blandar inte in min familj och vänner i saker som jag skriver på odla.

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2012, 08:28
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 10-10-2012, 23:04) *
          Ja det är väl så här det ska vara?
          Källa DN
          "
          Kicki Kainulainens hus i Hapa­randa är till salu. Inkomsten som sambon Andreas Altervall har räcker inte längre till för att försörja dem båda.

–  Vi har inte råd att ha det kvar. Släktingar och vänner har hjälpt oss ekonomiskt hittills, men de kan inte längre. De är ju inte heller rika.

/.../
          – Vi kommer att vara utan hus, men med skulder till banken. Förhoppningsvis hittar vi en billig hyresrätt någonstans. Vi får se var vi hamnar, säger Kicki Kainulainen.

Hon har en kronisk svår värk på grund av en nervskada kopplad till en tidigare canceroperation. Ofta tvingas hon vara sängliggande eftersom smärtan gör henne utmattad.

– Jag har provat alla mediciner som finns, men inga hjälper. Jag kan inte böja mig och inte lyfta något och jag vet aldrig hur jag kommer att må, om jag kan vara uppe eller måste ligga och vila. Det är Andreas som får sköta nästan allt här hemma.

Hon utförsäkrades våren 2011, efter att ha haft tidsbegränsad sjukersättning sedan 2006. Efter det har hon sökt både hel sjukpenning och hel sjukersättning, men nekats. Själv anser hon, och hennes läkare, att hon är för sjuk för att kunna arbeta och att hon inte har den arbetsförmåga som Försäkringskassan har kommit fram till efter sina utredningar.

– Det är klart att jag vill arbeta, om jag bara kunde. Ingen väljer väl att ha det som jag har det nu? Jag hoppas att det ska komma en medicin som biter på smärtorna jag har.

/.../

– In i det längsta lät jag bli, men i vintras sökte jag socialbidrag, men fick nej där också med hänvisning till Andreas inkomster. Så det gör jag inte om, det var så förnedrande.

/.../
          – Tidigare har jag hört om människors utanförskap i samhället, men det är först nu som jag börjar förstå vad det handlar om.

Det är just sådana här artiklar som gör mig tveksam eftersom bara ena parten kommer till tals och därmed oemotsagd i stort sett kan säga vad som helst. FK och sjukvården har ju ingen möjlighet att kommentera eller förklara grunden till olika beslut p.ga. att de är bundna av sekretess och därmed får jag ju som läsare en fullständigt ofullständig bild. Och har man inte hela bilden så kan man ju omöjligen ta ställning eller tycka något överhuvudtaget.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2012, 08:55
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Gita @ 11-10-2012, 09:28) *
          Det är just sådana här artiklar som gör mig tveksam eftersom bara ena parten kommer till tals och därmed oemotsagd i stort sett kan säga vad som helst. FK och sjukvården har ju ingen möjlighet att kommentera eller förklara grunden till olika beslut p.ga. att de är bundna av sekretess och därmed får jag ju som läsare en fullständigt ofullständig bild. Och har man inte hela bilden så kan man ju omöjligen ta ställning eller tycka något överhuvudtaget.
          Gita

Saken är den att du inte skulle tro på om jag berättade vad jag råkat ut för. Att lämna ut mina handlingar till främmande människor är helt uteslutet, och vem vet, du skulle kanske tro att jag förfalskat dem ändå?
          Men i alla fall.

Jag berättar. Tro att jag far med osanning om du vill.

Jag har varit utförsäkrad i ett år. Helt i onödan, för i undantagsreglerna finns att om man har godkänd arbetsskada (vilket jag har) kan man vara sjukskriven utan tidsbegränsning. Jag fick inte ens chansen att ta ställning till om jag ville söka enligt undantagsreglerna, då ingen informerade mig.
          Jag förlorade min livränta och därmed hittills 100.000 kr netto. (efter skatt, utan jobbskatteavdrag) Summan tickar på varje månad.
          Dessutom fick jag reda på 5 månader innan utförsäkring, efter att jag själv kontaktat min handläggare för att jag tyckte att det var konstigt att jag inte fick info om vad som skulle ske med mig, att om jag haft mer än 6 månader kvar kunde jag ha arbetstränat under rehabiliteringspeng istället för att bli utförsäkrad.

Man måste vara jävligt frisk för att kunna vara sjuk. Allt måste man själv hålla reda på. 90% av min energi då gick till att orka med värken.

Under utförsäkringen gick tre månader på att utreda hur min arbetsförmåga var. Jag träffade arbetstreapeut 3 gånger och arbetspsykolog en gång. Det tog tre månader. I arbetsterapeutens utlåtande står det klart och tydligt att jag ej har arbetsförmåga.
          Trots det skulle jag arbetsträna, jag ville detta också, för om det är något jag alltid velat så är det att komma tillbaka till arbete. Det tog 5 månader(!) att hitta mig ett ställe att arbetsträna på. Alla mina egna förslag negligerades. Det komiska är att det stället som jag sedan arbetstränade på var på samma ställe som jag föreslog flera gånger från början. Under dessa fem månader hade jag kontakt med min handledare en gång i veckan.

Efter tre månader var det mina handledare som avbröt arbetsträningen. Jag hade gärna fortsatt, men de såg vad det gjorde med mig. Det var inte långt kvar till att min kropp brakade under värken. Min vilja är starkare än min sjukdomsinsikt. Snarare, min vilja var starkare än min sjukdomsinsikt.
          Numera är jag ju faktiskt närmast frisk, så fort jag byggt upp mina stackars muskler som förtvinat under 10 års tid.
          Målet är att klara 7 chins före midsommar. Tyvärr får jag ännu inte börja styrketräna då det kan bli missvisande i studien som jag ingår i. Så jag får nöja mig med att löpträna och att göra sjukgymnastens övningar. Men nu pratar jag om sådant som inte hör hit.

Nu vill FK at jag ska vara fortsatt sjukskriven min sjukperiod ut. Jag söker trots detta jobb för fulla muggar.

Jag har rätt till livränta. (Detta har jag själv tagit reda på. Ingen har informerat mig. Jag har inte träffat min handledare på hela tiden sen jag blev återförsäkrad. Det är flera månader sedan.) Men om jag ansöker det och får det beviljat under denna sjukskrivningsperiod så har jag därmed fått min SGI (sjukpenningsgrundande inkomst) nollad. Detta innebär att jag, när jag blir friskförklarad, inte har rätt till sjukpenning under tiden jag eventuellt är arbetslös. Inte heller under de 6 första månaderna jag jobbar.

Att då ha det i bagaget som jag har, en liten olycka som gjorde mig värkbruten i 10 år, så vill jag verkligen inte ha den otryggheten. Jag planerar att jobba till pension, men jag kan lika gärna råka ut för en olycka en vecka efter att jag fått jobb.

Ändå har jag kommit lindrigt undan.

Är det någon som tycker att det här är ok?

Redigerat av Anma: 11-10-2012, 09:02

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2012, 09:08
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (Anma @ 11-10-2012, 09:55) *
          Saken är den att du inte skulle tro på om jag berättade vad jag råkat ut för. Att lämna ut mina handlingar till främmande människor är helt uteslutet, och vem vet, du skulle kanske tro att jag förfalskat dem ändå?
          Men i alla fall.

Jag berättar. Tro att jag far med osanning om du vill.

Jag har varit utförsäkrad i ett år. Helt i onödan, för i undantagsreglerna finns att om man har godkänd arbetsskada (vilket jag har) kan man vara sjukskriven utan tidsbegränsning. Jag fick inte ens chansen att ta ställning till om jag ville söka enligt undantagsreglerna, då ingen informerade mig.
          Jag förlorade min livränta och därmed hittills 100.000 kr netto. (efter skatt, utan jobbskatteavdrag) Summan tickar på varje månad.
          Dessutom fick jag reda på 5 månader innan utförsäkring, efter att jag själv kontaktat min handläggare för att jag tyckte att det var konstigt att jag inte fick info om vad som skulle ske med mig, att om jag haft mer än 6 månader kvar kunde jag ha arbetstränat under rehabiliteringspeng istället för att bli utförsäkrad.

Man måste vara jävligt frisk för att kunna vara sjuk. Allt måste man själv hålla reda på. 90% av min energi då gick till att orka med värken.

Under utförsäkringen gick tre månader på att utreda hur min arbetsförmåga var. Jag träffade arbetstreapeut 3 gånger och arbetspsykolog en gång. Det tog tre månader. I arbetsterapeutens utlåtande står det klart och tydligt att jag ej har arbetsförmåga.
          Trots det skulle jag arbetsträna, jag ville detta också, för om det är något jag alltid velat så är det att komma tillbaka till arbete. Det tog 5 månader(!) att hitta mig ett ställe att arbetsträna på. Alla mina egna förslag negligerades. Det komiska är att det stället som jag sedan arbetstränade på var på samma ställe som jag föreslog flera gånger från början. Under dessa fem månader hade jag kontakt med min handledare en gång i veckan.

Efter tre månader var det mina handledare som avbröt arbetsträningen. Jag hade gärna fortsatt, men de såg vad det gjorde med mig. Det var inte långt kvar till att min kropp brakade under värken. Min vilja är starkare än min sjukdomsinsikt. Snarare, min vilja var starkare än min sjukdomsinsikt.
          Numera är jag ju faktiskt närmast frisk, så fort jag byggt upp mina stackars muskler som förtvinat under 10 års tid.
          Målet är att klara 7 chins före midsommar. Tyvärr får jag ännu inte börja styrketräna då det kan bli missvisande i studien som jag ingår i. Så jag får nöja mig med att löpträna och att göra sjukgymnastens övningar. Men nu pratar jag om sådant som inte hör hit.

Nu vill FK at jag ska vara fortsatt sjukskriven min sjukperiod ut. Jag söker trots detta jobb för fulla muggar.

Jag har rätt till livränta. (Detta har jag själv tagit reda på. Ingen har informerat mig. Jag har inte träffat min handledare på hela tiden sen jag blev återförsäkrad. Det är flera månader sedan.) Men om jag ansöker det och får det beviljat under denna sjukskrivningsperiod så har jag därmed fått min SGI (sjukpenningsgrundande inkomst) nollad. Detta innebär att jag, när jag blir friskförklarad, inte har rätt till sjukpenning under tiden jag eventuellt är arbetslös. Inte heller under de 6 första månaderna jag jobbar.

Att då ha det i bagaget som jag har, en liten olycka som gjorde mig värkbruten i 10 år, så vill jag verkligen inte ha den otryggheten. Jag planerar att jobba till pension, men jag kan lika gärna råka ut för en olycka en vecka efter att jag fått jobb.

Ändå har jag kommit lindrigt undan.
          Är det någon som tycker att det här är ok?

Nu har jag ju inte alls påstått att du eller någon annan far med osanning. Vad jag sagt är att det är omöjligt att bilda sig en uppfattning om vad som är sant eller inte i de tidningsartiklar där bara ena parten kommer till tals.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2012, 09:18
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (Gita @ 11-10-2012, 10:08) *
          Nu har jag ju inte alls påstått att du eller någon annan far med osanning. Vad jag sagt är att det är omöjligt att bilda sig en uppfattning om vad som är sant eller inte i de tidningsartiklar där bara ena parten kommer till tals.
          Gita

Nu är det bara jag som kommit till tals. Verkar min historia trovärdig i dina ögon?

CITAT (Skruttis @ 11-10-2012, 10:09) *
          Definitivt inte. Det är för dj-ligt! Men tyvärr den verklighet vi lever i.

Vi måste inte acceptera verkligheten. Vi kan kämpa mot den. Det finns en nybildad förening som gör detta med bravur. Som belyser frågorna och svarar i debattartiklar med mera med mera. Denna förening är partipolitiskt obunden.

solrosuppropet.se

De är mest kända i östra götaland då sätet är i Norrköping.

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2012, 09:52
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Anma @ 11-10-2012, 10:18) *
          Nu är det bara jag som kommit till tals. Verkar min historia trovärdig i dina ögon?

Nu har jag ingen som helst anledning att misstro dig, men eftersom jag inte känner dig så kan jag ju inte veta någonting om dig och din situation med säkerhet, eller hur? Du skulle ju kunna vara en helt påhittad figur. Observera, att det tror jag absolut inte att du är, men jag vet ju inte med säkerhet. Visst har det förekommit påhittade karaktärer, som många kände stor medkänsla med, tidigare i forumet

Sen är det inte din historia jag egentligen diskuterar utan mera allmänt de s.k. "snyfthistorier" ( inte mitt ordval, se rubriken för tråden) som förekommer allt som oftast och främst i kvällspress.
          Gita

Redigerat av Gita: 11-10-2012, 09:53

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 11-10-2012, 13:34
          Länk hit: #8

Gäster

CITAT (Gita @ 11-10-2012, 10:52) *
          r. Observera, att det tror jag absolut inte att du är, men jag vet ju inte med säkerhet. Visst har det förekommit påhittade karaktärer, som många kände stor medkänsla med, tidigare i forumet

Jag tror det finns en sådan karaktär kvar än idag, h*n drar sig verkligen inte för att återkomma sina berättelser om sina krämpor. Och det är inte Anma jag heller menar nu (på tal om att det kom på tal wink.gif )

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2012, 17:48
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Hjortronsylt @ 11-10-2012, 14:34) *
          Jag tror det finns en sådan karaktär kvar än idag, h*n drar sig verkligen inte för att återkomma sina berättelser om sina krämpor. Och det är inte Anma jag heller menar nu (på tal om att det kom på tal wink.gif )

Jag är knappast känd här för att dra upp mina krämpor...

CITAT (Skruttis @ 11-10-2012, 13:30) *
          Jag är glad att det finns personer - som du te x - som orkar fightas och kämpa mot/med myndigheter och regler och allt vad som är galet.

Tyvärr så lever jag själv i min "smärtvärld" och känner att jag i a f inte för tillfället orkar att engagera mig särskilt mycket. Jag fick slåss så pass mycket själv för min egen skull under många år så nu när jag äntligen fått lite lugn i min tillvaro, vad fk, arb.förm, mm gäller, så vill jag helst bara ägna mig åt mitt ständigt försämrande liv och min träning. Jag vet att det är fel och att jag inte hjälper till att åstadkomma något, men jag orkar helt enkelt inte.
          Ska i a f gå in på Solrosupproret och läsa vad det är.

Däremot sitter jag här i det tysta och hejar på er kämpar som aktivt engagerar sig. Jag högaktar er alla!

Det är fullt förstråligt att man inte orkar... ♥

Redigerat av Anma: 11-10-2012, 17:47

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 11-10-2012, 22:37
          Länk hit: #10

Gäster

CITAT (Anma @ 11-10-2012, 18:48) *
          Jag är knappast känd här för att dra upp mina krämpor...

Har jag ens påstått det? Nåväl, för ett par dagar sen skapade du den här tråden och här har du vilt framfört allt skit du fått utstå. Så nog borde du blivit känd för att inte haft/ ha det så lätt sen tråden skapades. wink.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2012, 22:54
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Hjortronsylt @ 11-10-2012, 23:37) *
          Har jag ens påstått det? Nåväl, för ett par dagar sen skapade du den här tråden och här har du vilt framfört allt skit du fått utstå. Så nog borde du blivit känd för att inte haft/ ha det så lätt sen tråden skapades. wink.gif

Jag har haft det jättelätt sen tråden skapades.
          Har heller inte påstått att du påstått nåt.
          Det var bara ett konstaterande.
          Angående den du förmodligen menar så har du fel. Förutsatt att jag har rätt.

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 11-10-2012, 23:08
          Länk hit: #12

Gäster

CITAT (Anma @ 11-10-2012, 23:54) *
          Jag har haft det jättelätt sen tråden skapades.
          Har heller inte påstått att du påstått nåt.
          Det var bara ett konstaterande.
          Angående den du förmodligen menar så har du fel. Förutsatt att jag har rätt.

Ok.

Citera

Inlägg i den här tråden
          Anma   Bli en snyfthistoria.   09-10-2012, 21:38
          hattstugan   Det du varit med om kan förhoppningsvis ge andra s...   09-10-2012, 21:43
          herkules   min första tanke var att alliansen kommer ta åt si...   09-10-2012, 21:45
          Anki på Öland   Du kan ju verkligen inge hopp till många som är dr...   09-10-2012, 21:47
          kerstin z5-6   Jag skulle tänka minst 5 ggr på det ,kanske mer.   09-10-2012, 21:47
          ryss_бори   Jag skulle tänka minst 5 ggr på det ,kanske mer. T...   09-10-2012, 21:49
          Anma   Jag tänker närmast på alla de gånger man länkat ti...   09-10-2012, 21:52
          kerstin z5-6   Eh... det var nog inte det jag syftade på.   09-10-2012, 21:54
          Anma   Eh... det var nog inte det jag syftade på. Vad men...   09-10-2012, 21:56
          *Stintan*   Anma vem vore bättre lämpad än du att vara med i r...   09-10-2012, 22:02
          Anma   Anma vem vore bättre lämpad än du att vara med i r...   09-10-2012, 22:09
          kerstin z5-6   Jag menar att oavsett om du medverkar i ett magazi...   09-10-2012, 22:16
          Anma   Jag menar att oavsett om du medverkar i ett magazi...   09-10-2012, 22:56
          Hjortronsylt   Minsta tvekan tyder på att du inte borde delta. Hu...   09-10-2012, 23:50
          Huggorm   Var kommer reportaget publiceras? Är det aftonblad...   10-10-2012, 05:03
          Gita   Personligen skulle jag aldrig i livet ställa upp p...   10-10-2012, 05:25
          Anma   Personligen skulle jag aldrig i livet ställa upp p...   10-10-2012, 08:23
          Aqvakul   Jag skulle också tänka mig för både en och två gån...   10-10-2012, 06:58
          Skruttis   Personligen så skulle det spela stor roll vilken s...   10-10-2012, 07:54
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Jag säger också att mycket är beroende på i vilken...   10-10-2012, 08:12
          Anma   Jag säger också att mycket är beroende på i vilken...   10-10-2012, 08:16
          Anma   Det finns bara ett syfte för mig att ställa upp, o...   10-10-2012, 08:34
          Anma   Nu blir det lite ot i min egen tråd. Vilken tur at...   10-10-2012, 08:48
          Hjortronsylt   Nå, vad säger magkänslan? Har du fattat ett beslut...   10-10-2012, 15:28
          *Stintan*   Nå, vad säger magkänslan? Har du fattat ett beslut...   10-10-2012, 15:42
          Hjortronsylt   Läs inläggen! Dryg drygare drygast? Jag har f...   10-10-2012, 21:56
          Myosotis   Bara du själv kan veta om det känns rätt. Nej, jag...   10-10-2012, 09:53
          *Stintan*   Fy va trist med all negativ respons på något som k...   10-10-2012, 10:04
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Eller gå till olika whiplashföreningar och prata d...   10-10-2012, 10:06
          mamamaggan   Anma , det är ju bara du själv som kan ta beslutet...   10-10-2012, 10:57
          gnon49   Känner du verkligen för att berätta om dina upplev...   10-10-2012, 11:05
          mamamaggan   Vet ni , jag reagerar på att flera av er tycker at...   10-10-2012, 11:57
          Skruttis   Mamamaggan, att jag själv inte skulle ställa upp i...   10-10-2012, 12:51
          Cacki   För det första Anma, det du har att berätta är väl...   10-10-2012, 13:52
          Irene_L   För det första Anma, det du har att berätta är väl...   10-10-2012, 15:07
          Anma   Jag har fattat beslutet att avvakta tills jag är 1...   10-10-2012, 17:53
          mamamaggan   Ett bra beslut Anma . Du måste ju själv känna vad ...   10-10-2012, 17:57
          Natur liv   Jag önskar att fler människor som drabbats av olik...   10-10-2012, 19:09
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Jag önskar att fler människor som drabbats av olik...   10-10-2012, 20:19
          Anma   Sånt berättar vi i våra patientföreningarna och hj...   10-10-2012, 20:27
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Man kan inte försvara dagens system genom att säga...   10-10-2012, 20:38
          Anma   Nej det kan man inte säga men enligt många här så ...   10-10-2012, 20:45
          Cacki   Nej det kan man inte säga men enligt många här så ...   10-10-2012, 21:00
          Gita   Tänk vad många människor kunde få RIKTIGA jobb med...   10-10-2012, 21:18
          Anma   Vilka jobb då? Var finns jobben du talar om? Ett a...   10-10-2012, 21:20
          Gita   Exakt de jobben dessa människor gör mot att arbets...   11-10-2012, 06:04
          Anma   Hmmm...de flesta fas-3:are finns ju hos olika före...   11-10-2012, 08:15
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Även då kastade man sjuka människor ut ur försäkri...   10-10-2012, 20:52
          Anma   Även då kastade man sjuka människor ut ur försäkri...   10-10-2012, 21:11
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Det fanns inget som hette utförsäkrad innan allian...   11-10-2012, 08:18
          Anma   Nu håller du på med ordklyveri Anma. Varför skall ...   11-10-2012, 08:27
          Myosotis   ...det är mycket ot här nu, men det är jag som ska...   11-10-2012, 08:39
          Gita   CITAT (Hjortronsylt @ 10-10-2012, 22:56) Föresten...   11-10-2012, 06:13
          Anma   CITAT (Hjortronsylt @ 10-10-2012, 22:56) Föresten...   11-10-2012, 08:06
          Gita   Hjortonsylt nekade inte till att det skulle varit ...   11-10-2012, 08:18
          Anma   Nu har jag ingen som helst anledning att misstro d...   11-10-2012, 09:58
          Gita   För det första. Jag söker inte medkänsla. Jag vill...   11-10-2012, 10:13
          Anma   Nu är ju just denna fråga "ditt ämne" me...   11-10-2012, 10:16
          Gita   Nej, jag diskuterar inte ämnen som jag inte är ins...   11-10-2012, 11:10
          Anma   Är du inte på gränsen till att förhäva dig nu? Det...   11-10-2012, 11:31
          Hjortronsylt   r. Observera, att det tror jag absolut inte att d...   11-10-2012, 13:34
          *Stintan*   Jag tror det finns en sådan karaktär kvar än idag,...   11-10-2012, 14:01
          Hjortronsylt   Fy tusan så gemen du är! :thumbdown: Vaknat p...   11-10-2012, 14:37
          Hjortronsylt   Jag har haft det jättelätt sen tråden skapades. H...   11-10-2012, 23:08
          Skruttis   Jag tror det finns en sådan karaktär kvar än idag,...   12-10-2012, 07:50
          Alba   Mig du menar, eller? Tack snälla du! Tack snäl...   12-10-2012, 12:52
          Skruttis   Jag vet precis vad du pratar om. :smiley_small_hug...   12-10-2012, 15:24
          Skruttis   [i]/Saxat bort lite[size=1]/Skruttis Vi måste in...   11-10-2012, 12:30
          Alba   Jag är glad att det finns personer - som du te x -...   11-10-2012, 18:46
          Cacki   Det är just sådana här artiklar som gör mig tveksa...   11-10-2012, 09:19
          Gita   Även om en del tror att personerna i det du kalla...   11-10-2012, 11:18
          Kickik   Det är just sådana här artiklar som gör mig tveksa...   18-12-2012, 07:24
          Hjortronsylt   Kanske du även borde behålla en sån här sak privat...   10-10-2012, 22:10
          Anma   Kanske du även borde behålla en sån här sak privat...   10-10-2012, 22:13
          Hjortronsylt   Trodde du ville bli påverkad av andras tyckande, v...   10-10-2012, 22:21
          Anma   Trodde du ville bli påverkad av andras tyckande, v...   10-10-2012, 22:27
          Ugglemormor   Nog var det så att på -90- talet var det inte alls...   11-10-2012, 02:50
          Skruttis   Definitivt inte. Det är för dj-ligt! Men tyvär...   11-10-2012, 09:09
          Ugglemormor   Det är inte så lätt med det hela, det finns alltid...   11-10-2012, 11:11
          Anma   Oavsett ver HS menar så var det plumpt och dumt at...   12-10-2012, 09:17
          *Stintan*   Oavsett ver HS menar så var det plumpt och dumt at...   12-10-2012, 09:59
          Ugglemormor   ..... :tummenupp: ....... :bravo:   12-10-2012, 12:32
          Vinterflickan   Nu har jag inte läst något om vad du råkat ut för ...   23-11-2012, 11:43
          Anma   Tack, Vinterflickan, för dina åsikter. Jag håller ...   04-12-2012, 15:15

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 15:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon