Har också en ex hemlösing som vi hämtade när han var 9 månader på ett katthem ,han var totalt utmagrad och full av mask veterinären var så hygglig att han kom hem till oss och kollade upp katten ,han blev ganska omgående avmaskad och det som kom ur honom vill nog ingen veta

Nu är han inne på sitt snart 12:e år hos oss kastrerad och id-märkt och försäkrad och han är en skitgo katt men väldigt reserverad fortfarande ,enda knäet han ligger i är mitt

Han äter i stort set bara blötfoder och mycket blandfärs ,torrfoder köpper jag väldigt sällan en trekilos påse vara tre månader här.Jag är helt säker på att kastrerade hanar mår bäst av blötfoder och slipper då problem med urinsten helt klart !Det var en tjej på Spinn som ställde frågan ?vad tror du de matar kattdjuren på Kålmården med !ja inte är det torrisar i alla fall ,katter liksom hundar är rovdjur i den världen finns inte torrisar .Tror många hankatter får urinsten just på grund av torrfodret därför att en katt dricker bara i genomsnitt en halv deceliter vatten om dagen därför att de från begynelsen är ökendjur !Jag vet att många hankatter med urinstensbesvär har blivit av med besvären när de fått enbart blötfoder .