Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Härdighetsfrågor, päron och nektarin
          IKS
          Inlägg 14-10-2012, 18:06
          Länk hit: #1

Gäster

Hej!

Jag har nyligen skaffat ett par fruktträd, ett päronträd av sorten ´Beurre Bosc´ (kallas ofta för Kaiser Alexander i frukthandeln) och ett nektarinträd av sorten ´Fantasia´. Trädgården ligger i zon (1)2. Hittar ingen information om odling av dessa i Sverige, vad tror ni om försök på friland?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          IKS
          Inlägg 15-10-2012, 12:03
          Länk hit: #2

Gäster

Jag har haft en frostnatt hittills, var väl knappt 1 minusgrad ett par timmar på morgonsidan men varken nektarinen eller något annat verkade ta skada. Min Redhaven har inte heller tappat bladen, möjligen något enstaka, annars har väl några blad börjat gulna. Jag ser stor skillnad mot den betydligt härdigare Riga som är riktigt gul-orange-röd just nu och tappat åtminstonde en tredjedel av sin bladskrud.

Höstplantering av fikon lät modigt! Jag har en nyinköpt Brown Turkey, ca 30-40 cm hög i buskform i kruka som jag tänkte vänta med tills i vår, jag är totalt nybörjare på fikon. Är Brown Turkey en bra sort att experimentera med på friland eller har du något annat tips på en bättre härdigare sort för nybörjare?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 21:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon