I dag fick jag fyra !!!! kravbrev från Alektum. Står att det gäller fakturor för böcker som jag inte betalat.
Blev lite fundersam , har inte några obetalda fakturor för böcker vad jag vet.
Läste lite noggrannare och då visar det sig att det gäller fakturor som jag påstås ha låtit bli att betala 2007 !
Jaha , vad säge man ? Någon annan här som råkat ut för samma sak ?
Ringde Alektum för att få veta vilket företag det gällde och vilka böcker.
Företaget heter Företagslitteratur i Sverige AB . Jag känner dem som Pocketbokklubben ( lite osäker på det namnet men något sådant var det ).
Både jag och vår son har blivit uppringda av denna " bokklubb " och de har bett att man ska svara på en fråga så får man en bok gratis. Frågan gäller vilken sorts böcker man tycker bäst om t ex deckare och som tack för det ska man få en bok gratis.
Men , vad som egenltigen händer är att man utan att veta om det blir medlem i en bokklubb som skickar ut pocketböcker under en period , upp mot 12 månader , och de påstår att man kan inte bryta " avtalet " och det hjälper inte heller att man skickar tillbaka böckerna.
Vår son fick böcker och räkningar vid ett tillfälle utan att ens ha blivit uppringd.
Nu ska Alektum som sagt ta reda på närmare vad det är för något jag ska vara skyldig för , vilka boktitlar osv.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|