CITAT (mamamaggan @ 15-10-2012, 23:18)

Att fakturor skulle avskrivas kan vi ju glömma . Läs det jag länkar till så får ni besked om att Kronofogden försöker driva in en 11,5 år gammal skuld ! Skulle de göra det om fakturan avskrivits ?
Konsumentvägledaren tror jag på och där sägs det att en faktura aldrig preskriberas !
Klart det är bluff alltihop , vilket seriöst företag skulle bete sig såhär ? Och inte skulle väl ett seriöst " indrivningsföretag " driva in för något som aldrig har levererats ?
Både ursprungsföretaget och "indrivningsföretaget " försöker blåsa en masa personer på en massa pengar som de inte är skyldiga ! Sök på nätet får ni se hur det ligger till med dessa företag.
Ska bli intressant att se vad som följer , förra gången så vann jag eftersom de inte kunde bevisa att jag hade haft något avtal med dem och heller inte fått några varor och därmed heller inte några fakturor som jag struntat i att betala.
Motti , är du säker på det du skriver om Ginza ? Har handlat av dem och aldrig varit med om det du beskriver !
När du ska reglera en skuld, antingen via en uppgörelse eller via skuldsannering, "ska skulden anses vara påmind inom skälig tid=tre år" Eller omfatta skuld till
staten.(böter, skatt och dyl) som innefattar tio år och inte behöver påminnas om, då
Kronofogden gör det/ årligen.
Ginza är tre år, om ingen påminnelse har skickats ut.