Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vilken ordning vill ni ha på kategorierna?
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 10-10-2012, 13:03
          Länk hit: #1

Gäster

Hej igen!

Nu har jag fått fler relevanta kommentarer om forumet. En del tycker att Redaktörens hörna och Tävlingar och aktiviteter inte bör ligga över Trädgårdsforumet, för det är trädgårdsforumet man först vill komma till.

Vad tycker ni?
          undrar Katarina
          confused.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 16-10-2012, 21:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Hej ni som jobbar i Odla.nu!

Jag vill inte debattera och är inte det minsta arg. Vill bara spetsa till det jag skrev långt i en annan tråd här, nytt på forumet eller liknande.

Om man tänker sig att detta är en tidning, som har samma ambitioner som odla.nu formulerat, dvs

”Vi vill ha en tidning vars diskussioner och samtal rör sig i huvudsak kring trädgården, täppan, kolonin, växthuset, balkongen och fönsterkarmen − bland odlingar, blommor och blad och allt som hör därtill. ”

…och sedan ser förstasidan så här:

ANNONS ANNONS ANNONS

FÖRSTANYHET: Nytt från redaktören!
          Innehåll: Få inlägg. Ett av de första är ”om bråk, varningar…” (Inte särskilt bra reklam.)
          Hösthälsning. (Gäsp.)
          Vilken ordning vill ni ha på kategorierna? (Om man är ny är detta väldigt internt och långt ifrån trädgård, täppa mm.)

ANDDRANYHET: Forumvärd och trivselregler (Jaså förekommer det bråk här, tänker man. Och även det internt inriktat.)

TREDJENYHET: Synpunkter och förslag (på det interna forumet som man ännu inte kommit till. (Gäsp, tänker man, är detta forum för inbördes debatt eller handlar det om intresse för det gröna?)

FJÄRDENYHET: Tävlingar. Jaså, är detta en tävlingssajt? Vad har de för nya roliga tävlingar? Hrm… inga nya teman precis; fototävling, bästa boktips, att vinna amaryllis. Kan det vara vanligare – och dammigare?

FEMTENYHET: Vinnare. Behövs det en särskild kategori på högt uppsatt plats för att presentera dem?

Först på sjätte eller sjunde ”nyhetsplats” kommer trädgårdsavdelningen, som forumet/tidningen vill vara ett forum för.

Hrm... Jag tror att Odla.nu AB måste tänka igenom affärsidén en gång till. Ju längre ned på sidan en annons placeras, desto mindre betalt kan man ta för den. Samma med huvudsakliga innehållet - det förlorar i värde. När huvudsakliga innehållet trycks ned så får det också effekten att kärnverksamheten blir otydlig.

Oavsett hur ni gör: Lycka till!

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 17-10-2012, 11:49
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Cilla @ 16-10-2012, 22:05) *
          Hej ni som jobbar i Odla.nu!

Jag vill inte debattera och är inte det minsta arg. Vill bara spetsa till det jag skrev långt i en annan tråd här, nytt på forumet eller liknande.

Om man tänker sig att detta är en tidning, som har samma ambitioner som odla.nu formulerat, dvs

"Vi vill ha en tidning vars diskussioner och samtal rör sig i huvudsak kring trädgården, täppan, kolonin, växthuset, balkongen och fönsterkarmen − bland odlingar, blommor och blad och allt som hör därtill. "

…och sedan ser förstasidan så här:

ANNONS ANNONS ANNONS

FÖRSTANYHET: Nytt från redaktören!
          Innehåll: Få inlägg. Ett av de första är "om bråk, varningar…" (Inte särskilt bra reklam.)
          Hösthälsning. (Gäsp.)
          Vilken ordning vill ni ha på kategorierna? (Om man är ny är detta väldigt internt och långt ifrån trädgård, täppa mm.)

ANDDRANYHET: Forumvärd och trivselregler (Jaså förekommer det bråk här, tänker man. Och även det internt inriktat.)

TREDJENYHET: Synpunkter och förslag (på det interna forumet som man ännu inte kommit till. (Gäsp, tänker man, är detta forum för inbördes debatt eller handlar det om intresse för det gröna?)

FJÄRDENYHET: Tävlingar. Jaså, är detta en tävlingssajt? Vad har de för nya roliga tävlingar? Hrm… inga nya teman precis; fototävling, bästa boktips, att vinna amaryllis. Kan det vara vanligare – och dammigare?

FEMTENYHET: Vinnare. Behövs det en särskild kategori på högt uppsatt plats för att presentera dem?

Först på sjätte eller sjunde "nyhetsplats" kommer trädgårdsavdelningen, som forumet/tidningen vill vara ett forum för.

Hrm... Jag tror att Odla.nu AB måste tänka igenom affärsidén en gång till. Ju längre ned på sidan en annons placeras, desto mindre betalt kan man ta för den. Samma med huvudsakliga innehållet - det förlorar i värde. När huvudsakliga innehållet trycks ned så får det också effekten att kärnverksamheten blir otydlig.

Oavsett hur ni gör: Lycka till!

Det bästa jag läst på länge... tummenupp.gif bravo.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

Inlägg i den här tråden
          Katarina Odla.nu   Vilken ordning vill ni ha på kategorierna?   10-10-2012, 13:03
          Myosotis   Jag tycker det är bra som det är nu. Trädgårdsforu...   10-10-2012, 14:02
          Cacki   "Redaktörens hörna" ska ligga överst, pr...   10-10-2012, 14:10
          *Stintan*   Tycker att det är bra som det är. Möjligen flytta ...   10-10-2012, 14:20
          gunsta   Jag tycker att ordningen som den är nu är bra.   10-10-2012, 14:36
          Peztis   Om man vill kan man ju minska ned de två kategorie...   10-10-2012, 15:01
          Fenja   Trädgårdsforumet bör ligga högst upp.   10-10-2012, 16:46
          Ingela i Segersberg   Jag tycker också att det är bra som det är.   10-10-2012, 17:18
          abbbe   Problemet med demokrati :)   10-10-2012, 17:33
          Katarina Odla.nu   Problemet med demokrati :) En skön kommentar...   10-10-2012, 17:46
          Owe J   Det är väl en fråga om vad man tycker är viktigast...   10-10-2012, 18:39
          smuleborg   Tävlingar & Aktiviteter under Trädgårdsforum, ...   10-10-2012, 19:43
          Aqvakul   Tävlingar & Aktiviteter under Trädgårdsforum, ...   10-10-2012, 20:03
          pejori   Tävlingar & Aktiviteter under Trädgårdsforum, ...   10-10-2012, 21:01
          Alba   Jag tycker det är bra som det är nu.   10-10-2012, 20:11
          HelénE   Först tyckte jag det var irriterande, men nu tycke...   11-10-2012, 20:38
          jaj-51   Jag funderar på vad ODLA.NU själv vil och vart ODL...   11-10-2012, 21:39
          Anja Danmark   Jag funderar på vad ODLA.NU själv vil och vart ODL...   15-11-2012, 07:13
          fvd   Om ni frågar oss medlemmar vad vi tycker så får ni...   12-10-2012, 08:59
          EKLO   Jag tycker att det ska ligga överst som har mest c...   12-10-2012, 09:19
          Natur liv   För mig är ordningen inte avgörande och det var de...   12-10-2012, 11:08
          Kajsa   Hej igen! Nu har jag fått fler relevanta komm...   15-10-2012, 16:27
          evelina   Trädgårdsforum överst, det andra är mindre viktigt...   15-10-2012, 16:31
          Alba   Redaktörens Hörna ska definitivt ligga först. Då ...   15-10-2012, 16:35
          *Stintan*   :bravo:   16-10-2012, 21:17
          ryss_бори   Hej igen! Nu har jag fått fler relevanta komm...   16-10-2012, 21:20
          mamamaggan   Klokt som vanligt från Cilla ! :tummenupp:   17-10-2012, 11:51
          smuleborg   Mycket klok.   13-11-2012, 21:48
          Aqvakul   Förstår fortfarande inte varför vissa retar sig på...   15-11-2012, 12:35
          Alba   Jag förstår inte heller dessa klagomål över småpra...   15-11-2012, 20:49

SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 00:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon