CITAT (Berith @ 24-10-2012, 09:40)

Då har jag en fråga! Mest till Anma efter att ha läst det här inlägget i en annan tråd
Anmas svarDet här tycker jag låter väldigt konstigt, att moderatorn ska vara här som två "olika" personer. Hur tror du att du kommer att göra om du först kommer i dispyt med någon jobbig medlem här som "vanlig" medlem? Kommer du att växla över och bli moderator då? Det låter som om det kommer att bli ganska knepiga situationer om det ska hoppas fram och tillbaka mellan dom "olika" personerna. Det måste ju vara svårt att hålla sej neutral om man själv råkar befinna sej i diskussioner som för andra uppfattas som om dom spårar ur?

Jag förstår att det kan låta konstigt, men jag tror mig känna mig själv så pass bra att jag kan säga att klarar av att hålla isär de två rollerna. Om du och jag till exempel tycker olika så kommer jag inte be dig att hålla dig på mattan i egenskap av moderator bara för att du inte håller med mig. Då är jag ju en usel moderator och jag brukar alltid, oavsett vad, sträva efter att göra ett bra jobb.
Om ni kräver att jag inte ska få vara här som vanlig medlem så överväger jag i så fall att avsäga mig uppdraget.
Som jag sagt flera gånger. Skulle jag hamna i dispyt med en medlem skulle jag inte själv gå in som moderator i sådana diskussioner.
Samtidigt är det ju så att jag nu är moderator och då kanske jag klarar av dispyter på ett ännu bättre sätt än tidigare, just för att jag tänker efter innan om jag bryter mot forumregler och trivselregler. Och det kan väl aldrig vara en dålig sak?