Jag älskar barnloppisar

kom till mamma... Har köpt stol, hoppgunga, leksaker, babysitter förutom kläder. Det är som julafton att få se allt härligt samlat på ett ställe, jag som avskyr att ränna i massa olika affärer.
Så gillar jag att sälja också, på senare år har det bara varit växter men det är kul det med.
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 22-10-2012, 13:46)

Jo folk är så kräsna nuförtiden. Min syster ska snart ha sitt första barn och spenderar ju pengar som det är en prins eller prinsessa, hon rynkade på näsan och sa vad äckligt när jag föreslog man ju kunde köpa ex. lite kläder på second hand för man hittar mycket fint bland småbarnskläderna. +Det tar rätt många tvättar innan man får ur miljögifterna i kläderna (ifall man inte köper ekologiskt) vilket ju är bättre för småbarn man vill ju inte de ska utsättas för miljögifter så ur den aspekten är det ju också bra köpa second hand.
Preciiis! Deras barn tar gifterna liksom, tackar och bockar. Äckligt, det är bara att köra kläderna i 60 grader när man kommer hem vilket jag gör för de flesta har tvättat så det stinker parfym flera tvättar efter, jag vill ha parfymfritt.