CITAT (Myosotis @ 27-10-2012, 11:55)

precis!
Fast jag säger vad jag tycker också, man ska inte vara falsk eller låtsas-vänlig eller vad tycker ni? Om någon säger något vänligt vill jag kunna utgå ifrån att det är ärligt menat.
Håller med dig! Det måste vara äkta och ärligt menat.
Som nyss hemkommen från Asien, ja, vet inte vilken tur i ordning det är, har jag tänkt extra mycket på det där med vänlighet igen och tyckt att vi "här hemma" borde kunna lära av dem. Åtminstone bara ta efter lite. lite. Var bl a några dagar i Bangkok, denna jättestad med trängsel, trafikkaos, köer men också med ett motto att ta det för vad det är. Man ler, ser varandra i ögonen, säger sorry ofta...tar hänsyn till varandra i trafiken.
Kom tillbaka via Frankfurt igår - och det första jag hör är en kvinna vid säkerhetskontrollen, som grinigt ber mig skynda på ! Idag när jag handlade såg jag alltför många sura ansikten.
Jag tänker fortsätta att vara äkta vänlig och möta människor med ett leende - inte bara denna veckan - utan så länge jag förmår.

på er
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...