CITAT (Myosotis @ 27-10-2012, 13:55)

precis!
Fast jag säger vad jag tycker också, man ska inte vara falsk eller låtsas-vänlig eller vad tycker ni? Om någon säger något vänligt vill jag kunna utgå ifrån att det är ärligt menat.
Jag säger också vad jag tycker och falsk vänlighet avskyr jag. Ett sådant sött och falskt leende kann jag vara utan.
Jag bor ju i ett bostadsrättshus med 72 lägenheter och det är klart att då finns det allt möjligt.
Men vår halva är relativt trevligt. Vi träffas nere på gården, våra ljugarebänkar sitter alltid någon. Folk som promenerar förbi stannar upp och tycker att vi är alltid trevliga.
För några veckor sedan var en sen kväll några ungdomar här och förstörde vår bästa bänl och kastade ner den från 5. eller 6. våning.
Igår fick vi äntligen en ny bänk. Ingen ny, var från en annan gård för där sitter ingen, där träffas inte folk som här.
Många gånger delar jag min tvättstugetid med någon annan här som också har bara lite.
Vänlighet är för mig så mycket och ja<g måste säga tt min sambo är mycket vänligt mot våra andra här men är någon dum mot mig eller förstör då blir han rasande, då är vänligheten borta.
För en vecka sedan kom en snurrig dam här ( hon hittar alltid vår dörrklocka), hon hittade inte sin dörrnyckel och bad oss att hjälpa henne ( som så många gånger förut) Även om då hans son med familje hade kommit så försökte sambon att hjälpa henne. Han ringde låssmeden men han hade ingen tid att komma men skulle be en kollega att hjälpa oss, eller bättre sagd damen i fråga.
Precis när telefonen ringde såg sambon att tanten hade ett band runt halsen.... javisst där hängde nyckeln
Men när hon ringer på 5 eller 6 gånger när man försker laga mat eller äta ja då är man säkert inte lika vänligt. Elller Kl. 6 på morgonen......
Elisabeth