Här har Du en till som aldrig kommer ihåg, när det äntligen är ett TV program som är värt att titta på. Om jag inte helt är ute och cyklar, så har jag för mig att, Mitt i naturen ska läggas ned, dom enda naturprogram som vi härefter får se blir lejon tigrar och dessa förbaskade krokodiler, som florerar i 4-an, Discovery och Animal Planet.
Och varför ska alla naturprogram ha MUSIK?? För några år sedan såg jag ett mycket vackert svenskt naturprogram. En gammal ödegård, där ett svalpar? (Kommer inte riktigt ihåg vilken fågel) hade byggt bo innanför glasrutan, i det förfallna huset. Vinden fick gräset att vaja, löven i träden att dansa och en liten åkersork tittade fram bakom en grästuva. Och Pang, så klampar pianomusik och förstör hela idyllen

Varför kan vi inte heller få höra naturens egna ljud, fågelkvitter, vattenporl, vindens sus osv. Jag har vid flera tillfällen sett alldeles underbara ljuvliga naturbilder, men som helt har förstörts av denna förbaskade musik. På vissa ställen kan jag tycka musik är vackert till naturbilder.Såg flygbilder från Rapadalen, som tagits på senvåren och Griegs- Våren spelades . Där var musiken på sin plats.
Överallt måste det låta, låta. Vad är det som är så farligt med tystnaden?
Undrar jag. Förr när jag vandrade i fjällen, upplevde jag den riktiga tystnaden, den var så kompakt så det dånade i öronen. Kan inte någon komma på idèn att göra en rullstolsslinga, på fjället? så kan vi med R R. åka rally där och lyssna på tystnaden.Det skulle vara något
Är det flera som tröttnar på alla ljud och surr som vi dagligen utsätts för?
Ann.