Jag skaffade ADSL när det kom på marknaden och det fungerarde väldigt bra. Dom få gånger jag hade problem skickade Telia en reparatör för att avhjälpa felet,jodå det kom faktiskt en människa hem till mig... Hur det är nu för tiden,det vet jag inte,numera är det Comhem som levererar genom tre hål i väggen.
Börja med att fundera på vad det får kosta per månad,hur många mb som du/ni behöver,sitter själv med 24 mb och har inga problem med Youtube eller Svt-play,naturligtvis fungerar även dom andra "play-kanalerna" utan problem.
Lite sladdar blir det alltid då ADSL-kontakten skall sitta i första inkommande teleuttag,har du/ni tur så sitter det nära datorn...
Personligen hade jag valt någon stor leverantör,där supporten är tillgänglig det mesta av dygnet och servicen avhjälper evt.fel innan du hinner läsa nyheterna i tidningen...
--------------------
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden. Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige. Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13
|