Tack så mycket för ert engagemang!!
Det värsta är att jag vet inte riktigt vad jag vill ha. Är väldigt förtjust i typ torpväxter,flox, pioner,smörboll,akleja,stjärnflocka nävor,alunrot,nejlikrot,astillbe, stånds, anemon,silverax,ja jag gillar ju det jag sett av din trädgård Kerstin!
Men jag tänkte litegrann att detta är ju entren och det som syns väl av alla promenerande och cyklande människor.
Jag har en rabatt längre in i trädgården med Daggkåpa,några gula liljor,alunrot, temynta,riddarsporre, kärleksört,rubeckia mm den tycker "folk är så fin MEN kommer man nära är där fullt med ogräs!
Så jag tycker om romantik men kanske skulle det passa med lite "striktare" här?
Det är grindstolpe av sten kanske skulle jag försöka göra en ritning
Sen är det ju det där att det ska passa in det får inte se ut som en plantering flyttad från en vit mexitegelvilla (inget fel på det men det är inte det vi har)
Vet inte om ni blev klokare på detta känns som jag mest babblar nu. men detta kanske inte går: lägg ner ett rejält jobb och en del pengar sen ska det hålla sej fint med minimalt med skötsel OCh det ska passa lantismiljön!!
edit: glömde ju säja vad som är i rabatten nu! Vintergröna,mossflox,Koreansk plymspirea,iris,isop sånt jag plockat med från förra stället
Redigerat av Klint: 01-11-2012, 11:07
--------------------
|