klint.jpg ( 41.48k )
Antal nedladdningar: 2såhär menade jag med stenmuren och tre på rad, nu har jag ritat in små formklippta koner, men det går bra med vadsomhelst. I denna miljön kanske det passar bättre med tre engelsk röda rostorn, det behöver ju faktiskt inte vara rosor som klättrar i dom, kan lika gärna vara för lite luktärter på sommaren eller en kaprifol.
Jag tror inte riktigt på krypande enar, de blommor du tycker om låter sjukt vackert. Månskensgult och vitt är en riktigt fin kombo till falurött, kanske lite busiga violetta och gula aklejor till bleka pioner, något franskt kungsljus och höstanemoner för lite höjd och ulleterneller vid botten. De håller reda på det mesta och växer över det som behöver döljas...
självklart perennrabatt. Den är dock en entré så det behövs en lugn bas som är fin året om, tex en fin stenmur, kanske en sittsten och tre på rad tror jag räcker för den lilla ytan. Stenmuren kan gott gå runt mot vägen en bit och möta häcken, så att förbipasserande lockas in av den vackra rabatten. Lite väldoft är inte fel att sätta in heller, så det luktar gott på verandan.
Och du, huset är bland det vackraste jag sett på länge. Vilken lyx att bo så lugnt och fint i vacker natur.