Nej, jag har inget fadderbarn. Vill hellre ge en hel grupp möjligheter, än välja ut just "en" - även om det kanske ger MIG mera, i egen tillfredsställelse.
Det är ju inte alltid lätt att veta att sånt som inte syns, också finns...
Har det inte varit diskussion förut, om hur just ETT barn väljs ut, bland andra, och då inte längre "platsar" i gruppen; avundsjuka är ju som vi alla vet ganska mänsklig...
Tycker ändå detär bra att ha ett fadderbarn, man måste ju bry sig, tycker jag. Fast jag själv gör det på ett annat vis.
Först är jag medlem i BRIS. Inte så mycket, men en tydlig markering, ett ställningstagande, och en summa varje år för dem att använda som de behöver. (även om det inte räcker långt, så är det ju många bäckar små som gäller)
Sedan ger jag 50:- till Roda Korset varje månad, som dras av på autogiro, sedan ... kan det vara tio år sedan?
Det är inga stora pengar, för även om jag är "rik" på många olika vis - så är jag inte särkilt rik vad gäller pengar, och än mindre vad gäller kontanter.
Jag har det bra, och det går verkligen ingen nöd på mig - men jag prioriterar också väldeliga! (och är nöjd med min tillvaro och mitt liv).
Lite vill jag dela med mig av allt det goda som är min lott i livet. Särskilt när det gäller barn känns det viktigt.
/amaira.
--------------------
Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog
|