CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-11-2012, 11:38)

Christa jag orkar inte att diskutera din inställing eftersom du ändå tror att veta allt bättre. Men vill du på fullaste allvar påstå att jag fick mina sjukdomar för att jag inte skötte mig????? Hur vill du veta hur jag levde, lever? Du tar allt i så det nästan blir en förolämpning.
Men så mycket kan jag säga att när man har jobbat minst 15 timmar/dygnet och det 7 dagar i veckan, ja då går man inte till gymnet.
Elisabeth
Jag känner inte till vilka sjukdomar du har så jag kan inte säga något om just dig. Det som går att säga säkert är att befolkningen i länder med en så kallad "västerländsk livsstil" får helt andra sjukdomar och hälsoproblem än människor som lever som man gjort i århundraden.
Även stress, rökning, alkohol och en del annat påverkar hälsan.
Vi sitter ju lite i rävsaxen allihop eftersom majoriteten av dom arbeten som finns idag innebär mycket stillasittande och många gånger även stress som vi har svårt att påverka.
Det ÄR svårt att få ihop det. Förr kunde många gå eller cykla till jobbet men nu jobbar många för långt bort.
Arbetsplatser kan göras bättre, matutbudet kan bli bättre och det finns säkert mycket man kan göra för att underlätta för människor.
Kanske kommer utvecklingen på den punkten att gå snabbare i Indien och Kina än här eftersom sjukligheten där nu ökar så snabbt att problemet blir akut.