CITAT (sqrulan @ 04-11-2012, 13:59)

Möss är helt otroliga och kan tydligen bli hur smala som helst! För några år sen så hörde jag hur det krafsade i "kryddskåpet" ovanför fläkten/spisen så jag öppnade dörren och där satt det en liten sötnos på gångjärnet, gissa om jag blev förvånad!?
Den lilla stackaren hoppade ner på golvet och mina 2 kattor satt bara helt förvånade och tittade på då jag föste ut den ur huset!
Det skulle vara intressant att veta hur smala dom verkligen kan bli!
Jag kan riktigt se det framför mig
Roligt med alla mushistorier. Jag tycker också dom är söta. Jag är dock lite orolig för att musen här skall tugga sönder något om den är kvar. Kan den minnas var den kom in och medvetet springa ut där igen?
Menar du gnon att dom är inne i bostaden hos dig? Brukar dom i så fall förstöra saker? Jag tog ut dunsovsäcken och mina ryggsäckar ur garderoben igår kväll. Inte kul om den tuggar hål i dom. Jag bor ju provisoriskt i väntan på att vi skall hitta ett hus på landet och det är kartonger överallt. Inget drömläge för musbesök med andra ord.
Vi tänker sätta igen hålet bättre men tyckte det var bäst att vänta lite ifall den skulle springa ut och i natt hördes inte ett ljud.
Borde den inte gått i någon av mina 7 fällor om den är kvar?