CITAT (Cacki @ 04-11-2012, 20:09)

Nu läste jag visserligen inte mer än vad som stod på den länksidan du gav mej men jag fick en uppfattning om att det var en sådan där hokuspokus-mirakelprofet som var i farten. Måhända läste jag för slarvigt och det är möjligt att jag missuppfattade, men må så vara. Jag har nämligen tagit ett medvetet beslut gällande min sjukdom. Det är att förlita med på de råd och behandlingar jag erbjuds av det experisteam som har hand om mej och min medicinering. Kommer det nya forskningsrön så känner jag mej trygg med att jag kommer att informeras i sinom tid. Att själv börja exprimentera med min behandling känns hur som helst helt uteslutet för mej. Min hälsa känns alltför värdefull för att spelas rysk roulette med.
Kvinnan är läkare och hon blev frisk genom att ändra kosten. Hon har också hjälpt sina patienter på samma sätt. Jag är inte så bra på engelska men en annan person som för övrigt också är läkare hade tolkat det som att hon blev frisk från MS. När jag försökte läsa det själv så blev jag dock osäker på om hon blev det.
Hon kunde i alla fall lämna rullstolen och börja cykla igen.
Hon har skrivit en bok om hur det gick till.
CITAT (Gita @ 04-11-2012, 20:36)

Människor dog förr också och då i yngre ålder än nu, kanhända dog en hel del i icke diagnostiserad diabetes, vem vet.
Tror du inte att det är så att ju skickligare vi blir på att ställa diagnoser ju fler av oss anses sjuka.
Jag har en känsla av att du fastnat lite i det här med kost, livstil och hälsa, att det helt enkelt tagit över själva livet. Kanske har jag fel eller kanske är det rätt för dig, men för mig skulle ditt tankesätt vara väldigt begränsande. Jag är 63 år och har aldrig funderat särskilt mycket över kost, motion eller hälsosam livstil , har unnat mig både det ena och det andra, tillåtit mig att njuta av livet och må bra.
Visst känner jag väl av en del "kärringkrämpor" och inte är orken och konditionen som när jag var 20 år men jag orkar fortfarande med ett ganska krävande heltidsarbete och det finns faktiskt krafter över till en rik fritid också. Kanske bör jag tacka mina förfäder för goda gener?
Nu blir jag faktiskt lite förvånad. Menar du att du tror att världens samlade läkarvetenskap har fel? Att WHO har fel?
Redigerat av Christa: 05-11-2012, 08:16