CITAT (Eva i Skåne @ 09-11-2012, 21:01)

Hört talas om jämlikhet nån gång?
------------
Jag är emot att man ska kunna köpa förmåner som dessa skolor är. Rika föräldrar ska inte kunna köpa fina betyg till sina obegåvade eller lata barn.
Att sen pennalismen frodas på dessa ställen gör inte saken bättre.
Nu är du väl ändå ganska fördomsfull varför skulle dessa barn vara mer lata och obegåvade än andra?
Är det ojämlikhet för dig att låta människor lägga sina pengar där dom finner det bäst? Kanske skall vi förbjuda dyra resor också? Alla har ju inte råd.
Vi har till exempel låtit våra barn studera utomlands (USA och Frankrike) det är inte gratis precis men vi fick dra in på annat så klart. Men enligt din logik skulle det väl också förbjudas i den heliga jämlikhetens namn? Fast nu är vi förstås inte alla lika och vi måste också få göra olika val, eller hur?
Personligen tror ju jag att just utlandsstudier ger barnen större försprång än att studera på t.ex. Lundsberg.
Gita
CITAT (Motti @ 09-11-2012, 21:42)

Säkert bra med privatskolor men det gynnar psykopater och sosciopater !Därav kommer ju penalismen och trackaserierna .
Och vilka belägg har du för det. Ursäkta mig, men du verkar inte riktigt veta vad du talar om.
Gita
Redigerat av Gita: 10-11-2012, 06:00